شنبه 28 مهر 1403 - 16:11

کد خبر 668276

شنبه 28 مهر 1403 - 13:53:29


در دوره من توپ طلا به وینیسیوس نمی‌رسید!


ورزش 3/ستاره برزیلی سابق سلتا می‌گوید کیفیت فوتبال افت کرده، تا حدی که وینیسیوس شانس اول توپ طلا محسوب می‌شود.
جیووانلا بین سال‌های 1999 تا 2006 براس سلتا بازی می‌کرد. برای هافبک برزیلی بازی در لالیگا و سلتا بهترین مقطع فوتبالش بود و دو سال بعد از جدایی از سلتا و بازگشت به برزیل نیز بازنشسته شد.
در آستانه بازی سلتا-رئال او در مصاحبه با آاس به سوالی در مورد توپ طلا 2024 و اینکه وینیسیوس شایسته‌اش است یا خیر، پاسخ داد: «تحلیل پیچیده‌ای است. در زمان من، با فوتبالیست‌هایی که داشتیم، وینیسیوس توپ طلا را نمی‌برد، زیرا آنها کیفیت بیشتری داشتند، اما وینی به خاطر آنچه در سطح فردی و تیمی به دست آورده، شایسته این جایزه است. او در بزرگترین تیم تمام دوران‌ها بازی می‌کند و این یک مزیت بزرگ است. رئال تیمی متفاوت از سایرین است و موفقیت‌های تیمی به دست آمده در فصل قبل تاثیر زیادی بر جایزه فردی دارد. در هر صورت الان هیچ چهره‌ای مثل رونالدو نازاریو، رونالدینیو یا زیدان وجود ندارد.»
از بین استعدادهای جوان برزیلی، چه کسی را بیشتر دوست دارید؟ «کسی که متفاوت است، استوائو از پالمیراس است که با چلسی قرارداد بسته است. او یک چیز متفاوت دارد و با وجود اینکه 17 ساله است، به خوبی می‌داند که گذر از تکل‌های سخت مدافعان چگونه است. او آنقدر خوب است که نمی‌دانند چگونه او را متوقف کنند.»
آیا اندریک در رئال موفق خواهد شد؟ «من فکر می‌کنم اینطور است. او پسری باشخصیت است، اما برای سازگاری نیاز به زمان دارد. صبر او نتیجه خواهد داد. رئال مادرید می‌داند که چگونه بازیکنانش را مدیریت کند. چنین تغییر بزرگی هر فردی را تغییر می‌دهد و برای بازگشت به زمین باید از ابرها پایین بیایید. قبلاً در مورد وینیسیوس این اتفاق افتاده است. آنچلوتی یک پدیده در مدیریت این شرایط است. اگر اندریک عجول نباشد و صبوری کند، برنده خواهد شد.»


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط