شنبه 28 مهر 1403 - 17:46

کد خبر 668278

شنبه 28 مهر 1403 - 13:54:18


پلمب مرغداری به علت رعایت نکردن ضوابط زیست محیطی در قیروکارزین


باشگاه خبرنگاران/ رئیس اداره حفاظت محیط زیست قیروکارزین گفت: به دستور دادستان شهرستان، یک مرغداری به علت رعایت نکردن ضوابط زیست محیطی و نصب نکردن داکت و هواکش مهر و موم شد.

عباس قائدی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست قیروکارزین اظهار کرد: همه مرغداری‌های شهرستان ملزم به ساخت داکت و هواکش برای جلوگیری از بوی نامطبوع هستند.
او با بیان اینکه تا کنون از تعداد ۶ مرغداری، ۲ مرغداری داکت را نصب کرده اند، افزود: به مابقی مرغداری‌ها نیز یک ماه فرصت داده شده تا طبق ضوابط زیست محیطی داکت را نصب و آن را عملی کنند.
داکت هواکش مرغداری یکی از کاربردی‌ترین لوازم در صنعت مرغداری به شمار می‌آید، یکی از مهم‌ترین مشکلات سالن‌های مرغداری که به شهر یا روستا نزدیک هستند بوی بد هوای خروجی سالن‌های مرغداری است و با ایجاد داکت می‌توان آن را کاهش داد.
قائدی با بیان اینکه مشکلات این مرغداری‌ها زمانی حاد می‌شود که بستر پرورش مرغ خیس باشد و رطوبت زیادی ایجاد شود، گفت: به علت خیسی بستر، گاز آمونیاک زیادی تولید می‌شود و مرغدار مجبور به تهویه بیشتر سالن مرغداری است، اما گرد و خاک و ذرات پر پرنده به طور دائم و همیشگی در هوای خروجی فن‌ها مشهود است، که می‌تواند محیط بیرون مرغداری را آلوده و کثیف کند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قیروکارزین ادامه داد: یکی از روش‌هایی که این مشکلات را می‌تواند تا حد زیادی بر طرف کند استفاده از داکت هواکش مرغداری است، داکت کانالی است معمولاً از جنس ورق فلزی که مسیر حرکت هوای خروجی فن‌ها را به سمت پائین و حوضچه‌های پر از آب حاوی مواد ضدعفونی هدایت می‌کند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط