شنبه 28 مهر 1403 - 19:01

کد خبر 668351

شنبه 28 مهر 1403 - 14:21:48


انسداد 2 چاه غیرمجاز در شهرستان دامغان


ایسنا/ مدیر امور منابع آب شهرستان دامغان از انسداد و تقلیل منصوبات دو حلقه چاه کشاورزی در این شهرستان خبر داد. 

مهدی قادری، مدیر امور منابع آب شهرستان دامغان اظهار کرد: این مهم در راستای اجرای دستورالعمل طرح‌های احیا و تعادل‌بخشی و جلوگیری از اضافه برداشت از چاه‌های این شهرستان در حال  انجام است.

وی گفت: در جریان عملیات تقلیل منصوبات این چاه، مشخص شد بهره‌برداران با بهره‌گیری از پمپ با توان بالاتر از دبی پروانه چاه و نصب پمپ در عمق بیشتر، زمینه اضافه برداشت را فراهم آورده اند.

مدیر امور منابع اب شهرستان دامغان به متخلفان هشدار داد: امور آب شهرستان دامغان با هرگونه اقدامی اعم از دستکاری کنتور هوشمند، نصب پمپ در عمق بیشتر و استفاده از تجهیزات غیر متعارف که زمینه اضافه برداشت را فراهم اورد برابر مقررات قانونی برخورد خواهد کرد.

مدیر امور منابع آب شهرستان دامغان همچنین از پر و مسلوب المنفعه کردن یک چاه غیرمجاز در منطقه آهوانو این شهرستان خبر داد و افزود: این اقدام در راستای اجرای طرح‌های تعادل‌بخشی و حفاظت از منابع آب زیرزمینی انجام شده است.

وی با بیان اینکه حفر چاه‌های غیرمجاز و برداشت غیرمجاز سبب افت بیش از پیش آب‌های زیرزمینی می‌شود از کشاورزان خواست: تا این مدیریت را در راستای حفاظت از منابع آب زیرزمینی یاری کنند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط