شنبه 28 مهر 1403 - 17:00

کد خبر 668354

شنبه 28 مهر 1403 - 14:22:31


مشارکت همگانی در شناسایی بازماندگان از تحصیل سمنان


ایسنا/ استاندار سمنان بر ضرورت مشارکت همه دستگاه‌ها در شناسایی بازماندگان از تحصیل تاکید کرد و گفت: سمنان می‌تواند به استان پایلوت ریشه‌کنی بی‌سوادی در کشور تبدیل شود.

سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان در جلسه شورای آموزش و پرورش استان بر همکاری و همراهی دهیاران به‌منظور شناسایی و معرفی بازماندگان از تحصیل تأکید و اظهار کرد: اداره‌کل صمت نیز طی بازدید از واحدهای صنعتی باید افراد بازمانده از تحصیل را شناسایی و خود شرکت‌ها را ملزم به سوادآموزی کند.

وی با بیان این‌که در همین راستا در سطح روستاها از ظرفیت دهیاران استفاده شود، افزود: احصا میزان افراد بازمانده از تحصیل باید با مشارکت و همکاری ادارات کل بهزیستی، کمیته امداد، صمت، پایگاه‌های بسیج روستایی و محله‌های اسلامی و دهیاری‌ها انجام شود تا سمنان به استان پایلوت ریشه‌کردن بی‌سوادی در کشور تبدیل شود.

هاشمی به استناد فرمایش امام(ره) مبنی بر این‌که مدرسه را دریایبد که دانشگاه دیر است، از تمامی دستگاه‌های اجرایی خواست: تا در هر زمینه‌ای همراه آموزش و پرورش استان باشند و با همکاری و مساعدت خود به این‌مجموعه شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی در کشور باشیم.

مشاوران تخصصی در ۱۲۰۰ مدرسه استان سمنان

سیدجمال وزیری مدیرکل آموزش و پرورش سمنان نیز در شورای آموزش و پرورش استان بر نقش اثرگذار خانواده به عنوان رکن سرنوشت‌ساز در تعلیم و تربیت آینده‌سازان کشور تأکید کرد و گفت: در حال حاضر مشاوران تخصصی اکثر مدارس و آموزشگاه های استان حضور دارند.

وزیری با اشاره به فعالیت مشاوران در بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ آموزشگاه استان تصریح کرد: هرچه در آموزش و پرورش، هزینه کنیم در واقع سرمایه‌گذاری بیشتری کرده‌ایم و در آینده آن را درو خواهیم کرد.

وی ضمن گرامی‌داشت هفته پیوند اولیا و مدرسه و تربیت‌بدنی و ورزش افزود: خانواده رکن سرنوشت‌ساز در تعلیم و تربیت آینده‌سازان کشور است.

وی افزود: خانواده به‌عنوان کوچک‌ترین واحد اجتماع در عین حال، اثربخش‌ترین عامل تربیت است و امروزه آگاهی والدین از فرآیندهای تعلیم و تربیت و آسیب‌های اجتماعی باعث خواهد شد کودکانی توانمندتر با تربیت بیشتری تحویل جامعه اسلامی دهیم.

وزیری تاکید کرد: اجرای برنامه‌های خانواده‌محور و ایجاد تعامل و هماهنگی بین خانه و مدرسه منوط به این است که اولیا هرچه بیشتر و بهتر، ارتباط تنگاتنگ با مدرسه داشته باشند تا به خروجی‌های مطلوبی دست یابیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان اظهار کرد: هرچه کودکان خود را در برابر آسیب‌های اجتماعی بیمه کنیم شاهد نسلی توانمندتر خواهیم بود و بر این باور هستیم که خانواده دانا می‌تواند مدرسه توانا بسازد.

وی با اشاره به اهمیت تربیت یک نسل سالم و مومن و متعهد تصریح کرد: اگر دانش‌آموزان خوبی پرورش دهیم در آینده شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی و کاهش ورودی پرونده به مراکزی نظیر دادگستری‌ها خواهیم بود.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط