شنبه 28 مهر 1403 - 19:19

کد خبر 668508

شنبه 28 مهر 1403 - 16:49:17


تبدیل شدن نزاع کوچک به قتل با اختلال در تلفن فوریت‌های پلیس


ایسنا/ فرمانده نیروی انتظامی گلستان با اشاره به اینکه روزانه ۳۰۰۰ تماس با پلیس گرفته و از این تعداد روزانه هزار و 200 تماس عملیاتی می‌شود، گفت: قطع یا اختلال در تلفن‌های مرکز فوریت‌های پلیس پیامدهای بدی در جامعه دارد و می تواند یک زدوخورد ساده را به صحنه قتل تبدیل کند.

محمدسعید فاضل‌دادگر، فرمانده نیروی انتظامی گلستا امروز شنبه در جمعی از نخبگان، فرهیختگان و دانشگاهیان استان گلستان، امنیت امروز استان را زیربنای توسعه زندگی برشمرد و اظهار کرد: اهمیت وجود امنیت به هنگام نبود امنیت مشخص می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی دغدغه همه نظام‌های سیاسی دنیا امنیت است، اذعان کرد: جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های مختلف امنیت اعم از امنیت عمومی، امنیت ملی و امنیت بین‌الملل نقش خود را به خوبی ایفا کرده است.

فرمانده نیروی انتظامی استان گلستان با بیان اینکه نیروی انتظامی موظف به حفظ امنیت عمومی است، خاطرنشان کرد: فراجا در استان گلستان مسئول تأمین امنیت دو میلیون انسان در سطح استان است.

دادگر با اشاره به اینکه فراجا در بخشی از تأمین امنیت ملی در مرزهای کشور نیز دخیل است، ادامه داد: در حوزه دیگر امنیت یعنی امنیت بین‌الملل شاهد تلفیقی از قدرت راهبردی، بازدارندگی و قدرت اطلاعاتی نیروی انتظامی هستیم.

وی با بیان اینکه ۲۰ درصد از تماس‌های حاکمیت در کل جمهوری اسلامی توسط پلیس صورت می‌گیرد، توضیح داد: این امر نشان از سطح ارتباط بالای مردم با نیروی انتظامی است.

فرمانده نیروی انتظامی استان گلستان تصریح کرد: یکی از ملزومات نیروی انتظامی برخورداری از بهترین و حرفه‌ای‌ترین تجهیزات، امکانات و نیروهای انسانی است.

وی از گستره گسترده کار نیروی انتظامی در حوزه‌های مختلف خبر داد و گفت: در بعضی نهادها و ارگان‌ها کم‌کاری صورت می‌گیرد که این کم‌کاری را نیروی انتظامی جبران می‌کند.

دادگر با اشاره به اینکه استان گلستان رتبه اول نزاع در کشور را به خود اختصاص داده است، توضیح داد: وجود خلاء‌های اجتماعی در استان گلستان یکی از دلایل مهم به وجود آمدن این معضل در استان شده است.

وی با بیان اینکه چرخ امنیت استان به طور دائم در حال گردش است اما قابل مشاهده عینی نیست، افزود: خط قرمز نیروی انتظامی امنیت مردم است که در این حوزه با هیچکس تعارفی صورت نمی‌گیرد چرا که برای داشتن امنیت هزینه‌های زیادی پرداخت شده است.

فرمانده نیروی انتظامی استان گلستان از کسب جایگاه اول و دوم کشور در حوزه امنیت سرمایه‌گذاری در دو سال اخیر سخن گفت و ادامه داد: در دوسال گذشته رتبه اول و دوم امنیت توسعه در کشور را نیز داشته‌ایم.

آخرین خبر گلستان در اینستاگرام :


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط