شنبه 28 مهر 1403 - 17:46

کد خبر 668450

شنبه 28 مهر 1403 - 15:47:38


کمک عروس و داماد هرمزگانی برای آزادی یک زن زندانی


خبرآنلاین/ عروس و داماد هرمزگانی مبلغی از مراسم عروسی خود را به آزادی یک زن زندانی اختصاص دادند. این زوج جوان با مراجعه به ستاد دیه هرمزگان بخشی از بدهی یک مددجو محکوم مالی را پرداخت کردند.

زنان زندانی
۵۵ زندانی جرائم مالی غیر عمد در سطح ندامتگاه‌های استان هرمزگان تحمل‌حبس می‌کنند. از این تعداد زندانی سه نفر از آن‌ها را زنان شامل می‌شوند.
مریم یکی از مددجویانی است که اردیبهشت‌ماه سال جاری به دلیل بدهی راهی زندان شد که بخشی از مبالغ وی توسط این زوج جوان پرداخت‌شده و هم‌اکنون برای ۱۸۰ میلیون تومان تحمل حبس می‌کند که چشم‌انتظار کمک کریمانه خیرین است.

کسب‌وکار ناموفق
این زن ۴۸ ساله مدتی قبل برای ایجاد کسب‌وکار اقدام به قرض مبلغ ۳۴۹ میلیون تومان از دو نفر از دوستانش کرد و در قبال این بدهی‌ها سفته ارائه داد. وی رؤیای موفقیت را در سر می‌پروراند اما شرایط اقتصادی و شاید بداقبالی او، کسب‌وکار رونق نیافت. زن جوان ماند و ناکامی‌ در بر آوردن آرزوهایش.
متأسفانه با شکایت طلبکاران، روانه زندان شد. وی هم‌اکنون پنج ماه است که به خاطر عدم توانایی در پرداخت بدهی، رؤیاهای‌ شیرینش را پشت میله‌های سرد زندان به دست فراموشی سپرد و تمام دغدغه‌اش تنها فرزندش است.
«به خاطر کسب‌وکار و رفاه خانواده، مبلغ زیادی از دوستانم قرض گرفتم، نتوانستم مبلغ را سر موعد مقرر پرداخت کنم، همسرم نه‌تنها کمکم نکرد بلکه به خاطر بدهی رهایم کرد، من ماندم و بدهی و خیره شدن به‌ قاب عکس دختر هفت ساله‌ام از پشت میله‌های زندان». این بخشی از حرف‌های مریم، مددجوی هرمزگانی است که نه بابت ارتکاب اعمال مجرمانه بلکه به دلیل تنگدستی در تسویه دیون خصوصی در پشت میله‌های زندان، گذران عمر می‌کنند.

آزادی ۷۰ زندانی
موسی احمدی، مدیر نمایندگی ستاد دیه هرمزگان، از خیرین نیک‌اندیش خواست جهت رهایی این زن جوان با پرداخت هر آنچه در توان دارند یاری‌گر آزادی وی باشند.
احمدی با بیان اینکه ۶۰ میلیون از بدهی این مددجو توسط زوج جوان فراهم‌ شده است، اظهار کرد: پس از دعوت شاکیان به ستاد دیه استان، آن‌ها از ۱۰۴ میلیون تومان گذشت کردند و هم‌اکنون کل بدهی‌های این زندانی، ۱۸۰ میلیون تومان است.
وی بیان کرد: ستاد دیه استان هرمزگان در هفت‌ماهه ابتدای سال جاری با پشتوانه کمک‌های مردمی توانسته ۷۰ زندانی جرائم غیر عمد را به آغوش گرم خانواده و فرزندانشان بازگرداند که سه نفر آنها زن‌ها بودند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط