شنبه 28 مهر 1403 - 18:58

کد خبر 668497

شنبه 28 مهر 1403 - 16:32:30


افزایش ۱۶۰ درصدی کشف مواد مخدر در لرستان


آخرین خبر/ نشست رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر لرستان و رئیس پلیس امنیت اقتصادی لرستان؛ امروز ۲۸ بهمن‌ماه برگزار شد.

سرهنگ ایوب علی‌پور، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر لرستان در این نشست عنوان کرد: فعالیت‌های پلیس مبارزه با مواد مخدر حول دو محور است؛ اول مقابله و ممانعت از ورود مواد مخدر به استان و محور دیگر بحث عرضه و تقاضا است که بحث خرده‌فروشان و معتادان متجاهر مطرح می‌شود.
وی بیان کرد: امسال با تلاش شبانه‌روزی همکاران؛ حدود ۲۴ باند مواد مخدر شناسایی و دستگیر شدند که بخش از این‌ها اهل استان‌های همجوار بودند و منجر به کشف ۱۲.۵ تُن مواد صنعتی و سنتی بوده و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۶۰ درصد افزایش کشف و حدود ۲۰ درصد افزایش دستگیری خُرده‌فروشان را داشتیم.
علی‌پور افزود: همچنین امسال حدود ۱۳۵ دستگاه انواع خودرو سبک و سنگین که حامل بار بودند متوقف و به دستگاه‌های قضایی معرفی شدند.
رئیس پلیس مبارز با مواد مخدر لرستان در ادامه یادآور شد: حدود ۲ هزار معتاد شناسنامه‌دار در استان داریم که برای جمع‌آوری آنان هیچ مشکلی نداریم به شرطی که زیرساخت‌ها نگهداری فراهم باشد.
وی تأکید کرد: پلیس به‌عنوان پرچم‌دار همه ناهنجاری‌ها است و خوشبختانه دستگاه‌های قضایی و امنیتی همکاری خوبی با ما دارند.
علی‌پور با بیان اینکه ۶۰ تا ۷۰ درصد سرقت‌های سطح استان خُرد هستند، ادامه داد: بیش از ۵۰ درصد این سرقت‌ها توسط معتادان متجاهر انجام می‌شود و ما آمادگی جمع‌آوری این افراد را داریم اما مکان نگهداری هم مهم است.

در ادامه سرهنگ چراغی رئیس پلیس امنیت اقتصادی لرستان گفت: بحث اقتصادی اهمیت زیادی دارد و از ۴ سال پیش این پلیس تشکیل شده است.
وی اظهار کرد: امسال ۶۶ باند تهیه و توزیع کالای قاچاق در لرستان شناسایی و متلاشی شده است.
چراغی یادآور شد: پلیس امنیت اقتصادی در حوزه حمایت از تولیدکنندگان داخلی و مقابله با جرائم اقتصادی و کالای قاچاق فعالیت می‌کند‌.
وی با اشاره به اینکه حوزه قاچاق به یک معضل تبدیل شده است، افزود: لرستان بازاری برای فروش در کشور و مقصد کالای قاچاق نیست بلکه معبر(محل عبور) است.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی لرستان گفت: امسال ۹۳۱ خوردو سبک و سنگین حامل کالای قاچاق توقیف شده که ارزش ریالی این کالاها ۶۲۰ میلیارد تومان است.
وی تأکید کرد: اقدامات پلیس منجر به افزایش ۱۶۸ درصدی برخورد با جرائم اقتصادی در استان شده که ارزش ریالی این جرائم ۱۸۱ میلیارد تومان است.
چراغی با بیان اینکه امسال، ۴۵ میلیارد تومان فرار مالیاتی در استان کشف شده، ادامه داد: مردم می‌توانند جرائم اقتصادی را با شماره ۰۹۶۳۰۰ گزارش دهند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط