یک‌شنبه 29 مهر 1403 - 01:04

کد خبر 668646

شنبه 28 مهر 1403 - 19:55:00


خطرناک‌ترین جاده کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد


فارس/ مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد از افزایش متوفیان حوادث رانندگی در ۶ ماه سال جاری در محورهای استان به خصوص یاسوج ـ اقلید خبر داد.

حمیدرضا پیمانجو، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد در نشست کمیسون ایمنی راه‌ها با اشاره به افزایش ۱۱.۶ درصد متوفیان حوادث رانندگی به دلایل افزایش تصادفات در محورهای استات پرداخت و عنوان کرد: محور پاتاوه به دهدشت ۸۰ درصد در افزایش تصادفات رانندگی نقش داشته است چرا که مسافرین استان‌های همجوار از این محور تردد دارند که همین عامل باعث افزایش حوادث شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد افزود: افزایش ترافیک محور یاسوج _ اقلید به دلیل افتتاح آزادراه شیراز به اصفهان باعث شده مسافرین استان‌های جنوبی برای مسافرت به یزد، اصفهان و تهران این مسیر را انتخاب کنند که اگر برای این محور چاره‌اندیشی نشود اتفاق ناگواری رخ می‌دهد که نامه‌ای برای استان یزد و اصفهان تنظیم کردیم که حداقل اجازه ندهد اتوبوس‌ها از این مسیر تردد کنند چرا که اگر حادثه ناگواری رخ دهد ۴۰_ ۵۰ خانوار درگیر خواهند شد.

وی بیان کرد: پروژه ۴۵ میلیاردی در محور یاسوج_ اقلید آغاز کردیم که تا پایان سال ۶۰ میلیارد دیگر نیاز است که در این پروژه حذف چهار قوس تند در دستور کار قرار دارد و پل در مسیرها باغ‌های تنگ مهریان حذف خواهد شد.

این مسئول با اشاره به اینکه مطالعات باند دوم محور یاسوج_اقلید در حال انجام است، گفت: برای این محور هر چه سریعتر چاره‌اندیشی شود چرا که وقتی ترافیک عبوری از هزار مورد به پنج هزار مورد افزایش می‌یابد دیگر حذف گاردیل جوابگو نیست.

پیمانجو حذف پروژه‌های نیمه کاره را دومین عامل افزایش تصادفات رانندگی دانست و گفت: پروژه‌های نیمه تمام اولویت‌بندی شود هر ساعت در جاده یاسوج_اصفهان تصادف داریم.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد افزود: شوتی‌ها دیگر عامل افزایش تصادفات است در هر جلسه هم مطرح می‌شود اما اتفاق خاصی برای شوتی‌ها انجام نمی‌شود.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط