یک‌شنبه 29 مهر 1403 - 01:16

کد خبر 668655

شنبه 28 مهر 1403 - 19:46:00


انویدیا قدرتمندترین هوش مصنوعی جهان را معرفی کرد؛ بهتر از GPT-4o و Claude 3.5 Sonnet


شهر سخت افزار/ انویدیا که در حال حاضر تولیدکننده قدرتمندترین پردازنده‌های گرافیکی در جهان به شمار آمده و نیاز محاسباتی اغلب شرکت‌های فعال در حوزه AI را تأمین می‌کند، از یک مدل هوش مصنوعی جدید رونمایی کرده است. این مدل جدید در بنچمارک‌های مختلف بسیار قدرتمند ظاهر شده و توانسته عملکردی بهتر از GPT-4o و Claude 3.5 Sonnet به نمایش بگذارد.

انویدیا بدون سروصدای در رسانه‌های خبری از یک مدل هوش مصنوعی جدید رونمایی کرده است. این غول فناوری مدعی شده که AI جدید آن عملکردی بهتر از رقبای معرفی شده توسط پیشروان این صنعت یعنی OpenAI و Anthropic ارائه داده و تغییر قابل توجهی در استراتژی هوش مصنوعی انویدیا ایجاد خواهد کرد، تا جایی که به طور بالقوه چشم‌انداز رقابتی این حوزه را دگرگون می‌کند.

این مدل هوش مصنوعی جدید Llama-3.1-Nemotron-70B-Instruct نام‌گذاری شده و به دلیل سرعت و عملکرد قابل توجهی در پلتفرم‌هایی بنچمارک و لیست Hugging Face توانسته سریعاً نظر متخصصان را به خود جلب کند.

قدرتمندترین هوش مصنوعی از انویدیا
به گزارش Venturebeat، مدل هوش مصنوعی جدید انویدیا در ارزیابی‌های کلیدی توانسته امتیازهای بالایی را کسب کند. به عنوان مثال در بنچمارک Arena Hard benchmark امتیاز 85.0، در بنچمارک AlpacaEval 2 LC امتیاز 57.6 و در بنچمارک GPT-4-Turbo MT-Bench نیز امتیاز قابل توجهی 8.98 را به ثبت برساند.

این ارقام باعث شده تا هوش مصنوعی جدید انویدیا از رقبای اصلی خودش یعنی مدل GPT-4o (از شرکت OpenAI) و Claude 3.5 Sonnet (از شرکت Anthropic) عبور کرده و Nvidia را به پیشرو در خط مقدم تولید زبان AI تبدیل کند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط