یک‌شنبه 29 مهر 1403 - 01:06

کد خبر 668704

شنبه 28 مهر 1403 - 21:16:00


براساس گزارش کاربران، باگ آیفون ۱۶ پرو باعث از کار افتادن و ری‌استارت گوشی می‌شود


زومیت/  
ظاهراً باگ ری‌استارت‌های تصادفی، دارندگان آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس را آزار می‌دهد.
 
براساس گزارش دارندگان آیفون ۱۶ پرو در ردیت، انجمن‌های مک‌رومرز و بخش پشتیبانی اپل، به‌نظر می‌رسد برخی از مدل‌های این گوشی باگی دارند که به از کار افتادن و ری‌استارت تصادفی دستگاه منجر می‌شود. کاربرانی که با باگ مذکور مواجه شده‌اند، مشکلاتی مثل فریز ناگهانی و راه‌اندازی مجدد گوشی آیفون خود را تجربه کرده‌اند.

گزارش‌ها درمورد باگ آیفون ۱۶ پرو از زمان عرضه‌ی اولیه‌ی گوشی‌های جدید اپل در ماه سپتامبر (شهریور و مهر ۱۴۰۳) آغاز شد و تا این هفته نیز ادامه دارد. حتی به‌روزرسانی‌های iOS 18.0.1 و iOS 18.1 هم مشکل را برطرف نکرده‌اند.

باگ از کار افتادن آیفون ۱۶ پرو و ری‌استارت این دستگاه، به‌صورت تصادفی ظاهر می‌شود و نمایشگر دیگر به دستورات لمسی واکنش نمی‌دهد یا با سرعت بسیار کم دستورات را اجرا می‌کند؛ سپس گوشی به‌سرعت ری‌استارت می‌شود. علاوه‌براین گزارش‌هایی از ری‌استارت غیرمنتظره‌ی آیفون ۱۶ پرو در حالت استندبای وجود دارد.

برخی از کاربران پس‌ از تماس با اپل درمورد باگ ری‌استارت آیفون ۱۶ پرو، موفق به تعویض دستگاه خود شده‌اند؛ اما این مشکل همچنان برای آن‌ها رخ داده است.

تقریباً همه‌ی گزارش‌های باگ مورد اشاره مربوط به دارندگان آیفون ۱۶ پرو یا آیفون ۱۶ پرو مکس است؛ بنابراین به‌نظر می‌رسد فقط مدل‌های پرو تحت‌تأثیر قرار دارند.

باگ ری‌استارت آیفون ۱۶ پرو و ۱۶ پرو مکس برای اکثر کاربران به‌صورت پراکنده رخ می‌دهد؛ اما برخی دیگر ۱۰ تا ۲۰ بار در روز با این مشکل مواجه می‌شوند. در برخی موارد، بازنشانی به تنظیمات کارخانه و بازیابی‌نکردن فایل‌های پشتیبان از آی‌کلاد، مشکل را برطرف کرده است، بنابراین احتمال وجود باگ مرتبط با فضای ابری آی‌کلاد وجود دارد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط