شنبه 28 مهر 1403 - 23:16

کد خبر 668741

شنبه 28 مهر 1403 - 21:31:00


کشت ۳۰۰ هزار هکتار زمین در خوزستان به صورت دیم


مهر/ معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: ۳۰۰ هزار هکتار کشت دیم برای محصولات مختلف با شروع بارش‌ها در خوزستان آغاز می‌شود.

عبدالرضا سیداحمدی، اظهار کرد: کشت پاییزه از شهریور ماه امسال در مزارع استان شروع شده است. تاکنون در ۱۱ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان کشت چغندرقند و در ۸ هزار هکتار کشت کلزا توسط کشاورزان صورت گرفته است.

وی افزود: اقدامات لازم برای کشت گندم در استان انجام و توزیع ۴۵ هزار تن بذر گواهی شده گندم میان کشاورزان در حال انجام است. همچنین ۱۹۵ هزار تن کود اوره، ۴۴ هزار تن کود فسفات و ۱۶ هزار تن کود پتاسه برای کشت پاییزه تأمین و در حال حمل به کارگزاری‌ها و توزیع میان کشاورزان است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به تأمین بیش از ۸۲ میلیون لیتر برای سوخت کشت پاییزه ادامه داد: از این میزان ۲۴ میلیون و ۷۰۰ لیتر مصرف و مابقی این میزان در ماه‌های آبان و آذرماه برای کشت پاییزه استفاده خواهد شد.

سید احمدی با اشاره به اینکه سطح کشت پاییزه آبی در استان ۶۵۴ هزار هکتار است آب مورد نیاز آن تأمین شده است، بیان کرد: ۳۰۰ هزار هکتار کشت دیم برای محصولاتی از جمله گندم، عدس، جو، کلزا، نخود گیاهان دارویی و علوفه‌ای با شروع بارش‌ها آغاز خواهد شد.

وی گفت: مشکلی برای کشت پاییزه در مناطق پایین دست سد کرخه وجود ندارد و وضعیت امسال نسبت سال قبل پایدار تر است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط