جمعه 30 شهریور 1403 - 06:19

کد خبر 67379

چهارشنبه 03 خرداد 1402 - 13:42:04


آغاز تست گوشت‌های چرخ‌شده در سطح ایلام


فارس/ رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ایلام گفت: در راستای حفظ سلامت مردم، اداره دامپزشکی شهرستان ایلام اقدام به تست گوشت‌های چرخ شده در سطح ایلام می‌کند.

علی اکبر بگ محمدی، رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ایلام اظهار کرد: اداره دامپزشکی شهرستان ایلام در راستای نظارت و کنترل بهداشتی فرآورده‌های خام دامی که یکی از وظایف اصلی سازمانی این اداره است به صورت منظم اقدام به نمونه‌گیری از گوشت چرخ‌کرده در کبابی‌ها، رستوران‌ها و قصابی‌های سطح شهر می‌کند.
وی افزود: در این راستا از ۱۴ مورد نمونه‌گیری انجام شده از گوشت‌های چرخ‌کرده یک مورد تخلف ثبت و شناسایی شده است.
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ایلام با اشاره به اینکه آزمایش نمونه‌ها با استفاده از تست (P.C.R) انجام می‌شود، گفت: در این تست نوع دقیق حیوانی که از گوشت آن برای تهیه گوشت چرخ کرده استفاده شده مشخص می‌شود.
وی بیان کرد: به رغم هزینه‌بر بودن انجام تست P.C.R گوشت چرخ‌کرده، برنامه‌ریزی برای افزایش تعداد این تست در سال جاری در شهر ایلام انجام شده است.
بگ محمدی عنوان کرد: سال گذشته نیز مجموعاً ۳۳ مورد تست (P.C.R) در شهرستان ایلام انجام شده که سه مورد تخلف شناسایی و متصدیان به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ایلام با اشاره به پیشرفته بودن این مورد تست، بیان کرد: در صورت بروز تخلف از جمله استفاده از سنگدان مرغ، این تست قادر به شناسایی و ثبت تخلف است.

این مقام مسئول در پایان گفت: شهروندان هر گونه تخلف بهداشتی در حوزه فرآورده‌های دامی را به سامانه ۱۵۱۲ گزارش کنند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط