جمعه 30 شهریور 1403 - 09:02

کد خبر 67400

چهارشنبه 03 خرداد 1402 - 13:58:00


اولین گروه از زائران قزوینی به حج تمتع اعزام شدند


ایرنا/ مدیر حج و زیارت استان قزوین با بیان اینکه تمهیدات لازم برای سفر زائران قزوینی به حج تمتع امسال اندیشیده شده است، گفت: اولین گروه از استان به تعداد ۱۶۵ نفر امروز به سرزمین وحی اعزام شدند.

بشیر سلیمی، مدیر حج و زیارت استان قزوین اظهار کرد: امسال یک هزار و ۱۰۵ نفر از استان قزوین به سرزمین وحی مشرف خواهند شد که از این تعداد ۴۳ نفر عوامل اجرایی کاروان شامل مدیر و معاون کاروان و همچنین روحانی هستند.
وی اضافه کرد: این زائران در قالب هفت کاروان ساماندهی شده‌اند که چهار کاروان در قالب مدینه قبل و سه کاروان در قالب مدینه بعد مشرف خواهند شد و اعزام برخی از زائران امسال در کاروان‌های ۱۸۰ نفره بوده است.
سلیمی با بیان اینکه مدت زمان سفر حج ۳۰ تا ۴۵ روز خواهد بود، افزود: مقدمات سفر حج برای اسکان و تغذیه مناسب حجاج به صورت کشوری در حال انجام است و عوامل اعزام شده‌اند.
این مسئول بیان کرد: ۷۵۶ نفر از زائران قزوینی زن هستند و کوچک‌ترین زائر چهار ساله و کهنسال‌ترین زائر ۹۸ سال سن دارد.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به این که در سال ۹۹ به دلیل شیوع کرونا اعزام به حج نداشتیم و در سال ۱۴۰۱ نیز عربستان اجازه ورود افراد ۶۵ سال به بالا را نداد، امسال تعداد حجاج قزوینی تقریباً سه برابر ادوار گذشته است.
سلیمی یادآور شد: خوشبختانه امسال محدودیت چندانی برای اعزام زائران به حج تمتع نداریم و بهترین هتل‌ها در مکه و مدینه برای حجاج قزوینی هماهنگ شده است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط