سه‌شنبه 28 آبان 1404 - 20:02

کد خبر 686183

یک‌شنبه 13 آبان 1403 - 11:01:00


کانسپت پلیموث GTX الکتروماد با پیشرانه برقی معرفی شد


/ نمایشگاه خودروی سیما (SEMA) امسال میزبان یک پروژه بسیار جذاب و هیجان‌انگیز از شرکت موپار خواهد بود. این پروژه یک دستگاه پلیموث GTX مدل ۱۹۶۷ است که به جای موتور بنزینی V8 از پیشرانه تمام الکتریکی سود می‌برد. موپار این خودروی مفهومی را (Electromod) نامگذاری کرده است.
 
مشخصات فنی کانسپت پلیموث GTX الکتروماد
شاید بدانید موپار پیشتر زیرمجموعه کرایسلر بود، اما اکنون عضوی از گروه استلانتیس به شمار می‌رود. قبل از اعمال تغییرات در پیشرانه، زیر کاپوت پلیموث GTX یک موتور V8 ساخت کرایسلر قرار داشت. این موتور ۷.۲ لیتری می‌توانست ۳۷۵ اسب بخار قدرت تولید کند. در کانسپت الکتروماد این موتور جای خود را به یک پیشرانه برقی داده است. این پیشرانه که با نام e-Crate شناخته می‌شود، از چارجر برقی به امانت گرفته شده و قدرتی برابر با ۲۵۰ کیلووات یا ۳۳۵ دارد. هر چند این رقم در مقایسه با خروجی موتور بنزینی کمتر است، ولی موپار می‌گوید هیچ اسب بخاری در فرایند انتقال نیرو به چرخ‌ها هدر نمی‌رود. متاسفانه درباره فاکتورهایی مثل شتاب و سرعت جزئیاتی در دست نیست.

وظیفه تأمین انرژی در پلیموث GTX الکتروماد به چهار پک باتری سپرده شده؛ از این تعداد، سه پک در صندوق عقب قرار دارد و پک چهارم برای توزیع وزن بهتر در پشت جلو پنجره نصب شده است. ناگفته نماند هر پک وزنی در حدود ۱۰۵ کیلوگرم دارد. ظرفیت کلی این پک‌ها ۷۳ کیلووات ساعت و میزان مسافت قابل پیمایش ۲۵۰ مایل یا ۴۰۲ کیلومتر اعلام شده است.

تغییرات نمای ظاهری و کابین
در کنار پیشرانه، موپار نمای ظاهری کانسپت پلیموث GTX الکتروماد را نیز ارتقا داده است. این مفهومی در مقایسه با نسخه اصلی ارتفاع کمتری از سطح زمین دارد و روی رینگ‌های زیبای ۱۸ اینچی حرکت می‌کند. سیستم ترمز هم حالا از برند ویل‌ وود (Wilwood) بوده و کاپوت استاندارد با یک کاپوت فیبرکربنی جایگزین شده است. باز طراحی سپرها و استفاده از گلگیرهای متورم‌تر در عقب از دیگر تغییرات قابل ذکر در نمای بیرونی هستند.

همانند نمای بیرونی، در داخل کابین هم آبی تیره رنگ غالب بوده و تقریباً تمامی پوشش‌ها دارای این رنگ جذاب هستند. موپار در کانسپت پلیموث GTX الکتروماد از صندلی‌ها و کنسول میانی جدید استفاده نموده، این شرکت نشان‌ دهنده‌ ها و آمپرهای استاندارد را نیز با صفحات دیجیتال گرد تعویض کرده است. برای هماهنگی با ذات کلاسیک خودرو، این صفحات گرافیکی ساده دارند. فرمان استاندارد هم جای خود را به یک فرمان جدید داده است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط