جمعه 30 شهریور 1403 - 15:06

کد خبر 68828

پنج‌شنبه 04 خرداد 1402 - 18:00:00


۷ نکته برای داشتن رابطه جنسی خوب پس از ۵۰ سالگی


سیناپرس/ با افزایش سن، برخی شرایط یا داروها ممکن است بر میل جنسی و عملکرد شما تأثیر بگذارند. اما فکر نکنید که اگر بالای ۵۰ سال هستید، باید به یک زندگی جنسی نه چندان کامل رضایت دهید.

شما هنوز هم می‌توانید از رابطه جنسی لذت ببرید، فقط ممکن است مجبور باشید کمی بیشتر از زمانی که جوان‌تر بودید، برای آن فکر و برنامه‌ریزی داشته باشید.

در اینجا ۷ راهکار وجود دارد که با استفاده از آنها، رابطه جنسی را برای خود و شریک زندگی‌تان هیجان‌انگیز و رضایت‌بخش خواهید کرد:

ورزش کنید
ورزش و انجام فعالیت‌های جسمی منظم به بهتر شدن رابطه جنسی کمک می‌کند. برخی از آثار ورزش بر رابطه جنسی عبارتند از:

بهبود سلامت عمومی بدن و ایجاد زمینه برای رابطه جنسی
تقویت عضلات درگیر در رابطه جنسی و کمک به این روابط
ایجاد حس و حال جوانی و بالا رفتن اعتماد به نفس بعد از ورزش و تقویت تمایل به برقراری رابطه جنسی
سعی کنید رابطه جنسی جذاب باشد، کارهای جدید انجام دهید
هنگامی که برای مدت طولانی با یک شریک زندگی مشترک هستید، ممکن است بخواهید ایده‌هایی برای ایجاد تنوع در زندگی جنسی خود داشته باشید.

چند ایده برای جالب نگه داشتن رابطه جنسی

پوزیشن‌های مختلف جنسی را امتحان کنید؛
فضایی رمانتیک ایجاد کنید. یک برنامه‌ریزی کوچک می‌تواند تاثیرات زیادی داشته باشد؛
رابطه را از اتاق خواب بیرون بیاورید و مکانی جدید برای عشق ورزیدن پیدا کنید؛
با همسر خود دوش بگیرید؛
از ماساژهای حرفه‌ای لذت ببرید که هر دوی شما را آرام می‌کند.
به فراتر از رابطه جنسی فکر کنید
طبیعی است که از سنی به بعد، شرایط جسمی شما و همسرتان دیگر مانند سال‌‌های جوانی نیست، بنابراین باید بدانید که هر مرحله‌ای از زندگی، شیرینی‌ها و جذابیت‌های خودش را دارد. اعمال ساده اما صمیمی مانند بوسیدن و لمس کردن را نباید نادیده گرفت.

علاوه بر این، انجام ماساژهای جنسی به هر دو نفر کمک می‌کند تا حس بهتری داشته باشند. این واقعیت را بپذیرید که مهم به دست آوردن حس رضایت و آرامش است و لزوما نباید رابطه‌تان مثل قبل باشد تا از آن لذت کامل ببرید.

آرام باشید
اگر آرتریت یا درد مداوم رابطه جنسی را کمتر لذت‌بخش می‌کند، راه‌هایی برای احساس بهتر پیدا کنید. موقعیت جدیدی را امتحان کنید که برای بدن شما راحت‌تر است یا مثلا از یک بالش کنار دستتان استفاده کنید.به گزارش سیناپرس، خودتان را به زمان خاصی محدود نکنید، رابطه جنسی را برای زمانی از روز که بهترین احساس را دارید، برنامه‌ریزی کنید. پیش از موعد، در صورت نیاز حمام آب گرم بروید یا مقداری داروی ضددرد بخورید تا آرامش بیشتری داشته باشید.

داروهای خود را بررسی کنید
عوارض جانبی برخی داروها به گونه‌ای است که می‌تواند باعث مشکلات جنسی شود. برخی از این داروها، عبارتند از:

داروهای ضدافسردگی
آنتی‌هیستامین‌ها
داروهای فشار خون
داروهای کاهش‌دهنده کلسترول
داروهای زخم
اگر احساس می‌کنید که هر یک از داروها، زندگی جنسی شما را تضعیف می‌کند، با پزشک خود صحبت کنید. ممکن است جایگزینی برای آنها وجود داشته باشد.

پس از جراحی یا بیماری به آهستگی پیش بروید
در سنین بالاتر، احتمال بروز بیماری و انجام برخی اعمال جراحی بیشتر می‌شود، طبیعی است که این شرایط بر روابط جنسی هم تاثیر خواهند داشت. حتی ممکن است در مقاطعی باعث توقف آن شوند. بنابراین صبور باشید و مراحل را با آرامش طی کنید.

قبل از اینکه دوباره با شریک زندگی خود ارتباط برقرار کنید، به بدن خود فرصت دهید تا بهبود یابد. هنگامی که پزشک تایید کرد بهتر شده‌اید و می‌توانید رابطه جنسی داشته باشید، به‌آرامی با لمس حسی و بوسیدن شروع کنید.

صادقانه با شریک زندگی خود در مورد احساس خود، چه از نظر فیزیکی و چه از نظر احساسی، صحبت کنید.

درباره مسائل با هم حرف بزنید
اگر در مورد زندگی جنسی خود نگرانی دارید، خواه در مورد تغییر تمایلات خواه احساسی که نسبت به بدن خود دارید، آشکارا با همسرتان صحبت کنید.

اگر هر دو از وضعیت زندگی جنسی خود ناراضی هستید و نتوانسته‌اید آن را حل کنید، ممکن است بخواهید با یک درمانگر جنسی صحبت کنید.

به یاد داشته باشید، برخی از زوج‌های مسن‌تر متوجه می‌شوند که زندگی جنسی آنها با بالا رفتن سن بهتر می‌شود. ممکن است متوجه شوید که زمان و حریم خصوصی بیشتری دارید، به‌علاوه می‌توانید صمیمیت بیشتری با همسرتان که حالا سال‌هاست او را می‌شناسید، داشته باشید.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟
 بدن ما با افزایش سن دچار تغییراتی می‌شود که ممکن است بر زندگی جنسیمان تأثیر بگذارد.به گزارش سیناپرس، پس از یائسگی، برخی از زنان ممکن است خشکی واژن داشته باشند که می‌تواند مقاربت را دردناک کند. افزایش مدت پیش‌نوازی یا استفاده از دارو تا حدی این مشکل را حل می‌کند. اما اگر مشکل حل نشد، با پزشک مشورت کنید.

برخی از مردان ممکن است متوجه شوند که برای ایجاد و حفظ نعوظ به تحریک بیشتری نیاز دارند. این نوع تغییر طبیعی است. سعی کنید آرام باشید و از تماس همسرتان لذت ببرید. گاهی نیز مراجعه به پزشک ضروری است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط