شنبه 31 شهریور 1403 - 16:18

کد خبر 7019

چهارشنبه 09 فروردین 1402 - 11:34:00


ششمین بازگشت ژنرال روی نیمکت ایران؛ مشت جواب مشت


فوتبال 360/ داستان تیم ملی در دوره دوم قلعه‌نویی هم، مثل دوره اول به بازگشت‌های سرنوشت‌ساز گره خورده است.
به گزارش فوتبال 360، تیم ملی در دومین بازی با مربیگری امیر قلعه‌نویی، پیروزی دشواری مقابل کنیا به دست آورد. حریف ایران ابتدا، از تیم ملی جلو افتاد اما دو گل دقایق پایانی، نتیجه را به نفع شاگردان قلعه‌نویی برگرداند. امیر قلعه‌نویی هم با این دو گل به جای شکست، اولین برد خود روی نیمکت تیم ملی را جشن گرفت. در بازی ایران و روسیه هم تیم قلعه‌نویی، گل اول بازی را خورد و توانست با زدن گل مساوی، از شکست فرار کند. در آن مسابقه اما موقعیت‌های ایران در دقایق پایانی گل نشدند و تیم ملی نتوانست به پیروزی برسد. چنین بازگشت‌هایی، حداقل برای قلعه‌نویی در تیم ملی تکراری هستند.

شروع در سئول
دوره اول حضور قلعه‌نویی در تیم ملی، به بازگشت‌های پرتعداد او گره خورده بود. قلعه‌نویی در دومین بازی رسمی خود روی نیمکت ایران، در سئول روبروی کره جنوبی قرار گرفت و تا دقیقه 90+2، با گل سئول کی هیون از حریفش عقب بود. در دقایق تلف شده، وحید هاشمیان با گلی زیبا، توانست مانع شکست تیم ملی شود. در بازی دوستانه بین ایران و بلاروس، تیم ملی با وجود زدن گل اول توسط رسول خطیبی، با دو گل از ویاچسلاو هلب در فاصله‌ای کوتاه 2-1 عقب افتاد. دقیقه 88، مهدی رجب‌زاده گل مساوی را زد و مانع اولین باخت قلعه‌نویی روی نیمکت ایران شد.

جام ملت‌های پرحادثه
قلعه‌نویی 4 بازی در جام ملت‌های آسیا، روی نیمکت تیم ملی نشست که در 2 بازی، ایران از حریفانش عقب افتاد. بازی ابتدایی جام ملت‌ها با ازبکستان، ایران با گل به خودی رحمان رضایی نیمه اول را بازنده به رختکن رفت. نیمه دوم، جلال حسینی گل مساوی را زد و گل دقیقه 78 جواد کاظمیان، اولین بازی تیم ملی را با برد به پایان رساند. بازی با چین، اوضاع بدتر هم شد. حریف ایران در 33 دقیقه ابتدایی، دو گل زد و شرایط را برای تیم ملی سخت کرد. فریدون زندی و جواد نکونام اما با گل‌های‌شان، توانستند ایران را به بازی برگردانند و یک امتیاز مسابقه را، برای تیم ملی به دست آورند.

تکرار عادت
تنها مسابقه‌ای که قلعه‌نویی گل اول را خورد و بازنده آن شد، به بازی دوستانه با مکزیک مربوط می‌شد. مسابقه‌ای که ایران، با نتیجه سنگین 4-0 شکست خورد. قلعه‌نویی مجموعا روی نیمکت ایران، 7 بار از حریفانش عقب افتاده و فقط همان یک بازی را شکست خورده است. او در دو مسابقه روبروی ازبکستان و کنیا توانست پس از عقب افتادن برنده شود و 4 بازی با کره جنوبی، بلاروس، چین و روسیه هم با مساوی تمام شدند. قلعه‌نویی نشان داده تیمش پس از گل خوردن از حریف، راحت‌تر راه دروازه را پیدا می‌کند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط