سه‌شنبه 03 مهر 1403 - 14:53

کد خبر 77571

پنج‌شنبه 11 خرداد 1402 - 21:41:33


برنامه واردات و عرضه پنج مدل هیوندای مشخص شد


آخرین خودرو/ شنیده ها حاکی از آن است که پس از تعطیلات هفته آتی، ترخیص محموله اصلی پنج مدل هیوندای از گمرکات کشور آغاز می شود. 

به گفته منابع آگاه در گام نخست هیوندای اکسنت، کونا (کُنا)، النترا و کِرِتا از گمرکات کشور ترخیص می شوند و سپس محموله هیوندای توسان به مرحله ترخیص رسمی می رسد. در حال حاضر تخصیص ارز برای ثبت سفارش های هیوندای در کشور انجام شده و فرایند اخذ مجوزهای استاندارد این خودروهای کره ای نیز در دست انجام است. با توجه به اطلاعات به دست آمده توسط خبرنگار «آخرین خودرو» نزدیک 900 دستگاه از خودروهای هیوندای النترا، کونا، کرتا و اکسنت در گمرکات کشور است که هفته آینده ترخیص آن ها آغاز می شود و به انبار شرکت واردکننده می آیند. همچنین قرار است تا بزودی بیش از هزار دستگاه هیوندای به اولویت های سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی اختصاص پیدا کند و دارندگان اولویت خرید خودروهای وارداتی بتوانند تا از میان 5 محصول این خودروساز کره ای، گزینه مورد نظرشان را انتخاب نمایند.

گفته می شود که به دلایل مختلف، هنوز چالش هایی برای واردات جدید خودروهای کره ای وجود دارد و در این بین متولیان واردات خودرو به دنبال آن هستند که موانع ثبت سفارش جدید و عرضه خودروهای کره جنوبی حل شوند. لازم به ذکر است که در صورت حل چالش ها، مدل های بیشتری از نشان هیوندای امکان حضور در بازار ایران را پیدا می کنند و با افزایش سهم خودروسازان کره ای در دوره واردات جدید، می توان حال و هوای بازار صفر کیلومترهای کشور را که بیشتر خودروهای چینی هستند، تغییر داد.

نویسنده: حسین دلاور



پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط