یک‌شنبه 01 مهر 1403 - 21:06

کد خبر 79505

یک‌شنبه 14 خرداد 1402 - 09:00:10


برنامه جوانِ کشتی ایران برای المپیک


ایرنا/ قهرمان وزن ۵۷ کیلوگرم کشتی آزاد جام تختی از اهداف خود برای موفقیت در بزرگترین آوردگاه ورزشی جهان پرده برداشت.
 رقابت جام تختی در حالی چهارم و پنجم خرداد ماه در شهر ارومیه برگزار شد که تکلیف اوزان‌های مختلف تا حدودی مشخص شد. در وزن ۵۷ کیلوگرم با نظر کادر فنی احمد محمدنژاد جوان و میلاد والی‌زاده، با توجه به نتایج بدست آمده در جام جهان پهلوان تختی به رقابت‌های بین‌المللی کشتی جام امره پولیاک مجارستان و چهارمین مرحله رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی که روزهای ۲۲ تا ۲۵ تیرماه اعزام شوند.
بنا است که کادر فنی برای ارزیابی بیشتر در اوزان‌های ۵۷، ۷۰ و ۷۹ کیلوگرم ۲نفر را به مجارستان اعزام کند تا تکلیف نهایی تیم ملی در این وزن مشخص شود.
احمد محمدنژاد جوان اظهار کرد: رقابت‌های جام تختی با حضور همه مدعیان و در بالاترین سطح فنی برگزار شد. این رقابت‌ها به نوعی آخرین مرحله چرخه انتخابی تیم ملی بود و در نهایت ۲ نفر برتر برای محک و ارزیابی بیشتر به تورنمنت بین‌المللی اعزام خواهند شد تا مورد ارزیابی قرار گیرند.
وی با اشاره به اینکه بهترین گزینه به رقابت‌های جهانی ۲۰۲۳ بلگراد اعزام خواهد شد خاطر نشان کرد: سطح رقابت‌های جهانی امسال با توجه به توزیع سهمیه المپیک پاریس، بسیار حساس و مهم خواهد بود. نفراتی که امسال در رقابت‌های جهانی حاضر هستند به نوعی بهترین‌های جهان هستند و بنا دارم تا با آمادگی کامل در این رویداد حاضر شوم.
قهرمان وزن ۵۷ کیلوگرم کشتی آزاد جام تختی ادامه داد: با توجه به المپیکی بودن این وزن هیچ تصمیمی برای تغییر وزنم تا پاریس ندارم و پس از المپیک با نظر کادر فنی تیم ملی اقدام به تغییر وزن خواهم داشت. در این وزن با توجه به تعدد نفرات، رقبای داخلی و خارجی بیشترین تلاش را دارند تا بتوانند پیروز از مسابقه بیرون بیایند.

وی در پاسخ به این سوال که پس از حسن رحیمی، کشتی‌گیر شاخصی در این وزن نداشتم چقدر شانس کسب در وزن ۵۷ کیلوگرم را دارد، گفت: تمام تلاش خود را خواهم کرد تا شاهد اتفاقات خوبی در این وزن باشم و بتوانم مدال‌های ارزشمندی را در سبک وزن به نام خود به ثبت برسانم.
محمد نژاد جوان در مرحله مقدماتی جام جهان پهلوان تختی با قرعه استراحت روبه روشد. او در مرحله یک‌چهارم نهایی با نتیجه هشت بر صفر مجتبی سلطان‌زاده را مغلوب کرد. جوان در مرحله نیمه نهایی با نتیجه مشابه نیز علی مومنی را مغلوب کرد. او در فینال در یک مبارزه حساس و دیدنی با نتیجه ۷ بر ۶ میلاد والی‌زاده را مغلوب کرد تا بتواند برای دومین بار در جام تختی به قهرمانی برسد.
همچنین با توجه به نتایج بدست آمده در جام جهان پهلوان تختی (مرحله چهارم چرخه انتخابی تیم ملی)، کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد بر اساس چرخه انتخابی تصمیم گرفت ۸ کشتی‌گیر را به رقابت‌های بین‌المللی کشتی جام امره پولیاک مجارستان و چهارمین مرحله رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی که روزهای ۲۲ تا ۲۵ تیرماه برگزار می شود، اعزام نماید.
البته بعد در وزن ۹۲ کیلوگرم مبین عظیمی قهرمان جام تختی از حضور در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی انصراف داد تا در قالب تیم کشتی آزاد جوانان راهی پیکارهای قهرمانی آسیا و جهان شود.
بر این اساس نفرات ذیل به این رقابت‌ها که بعنوان مرحله نهایی چرخه انتخابی تیم ملی محسوب می‌شود، اعزام خواهند شد:
۵۷ کیلوگرم: احمد محمدنژاد جوان – میلاد والی‌زاده
۷۰ کیلوگرم: امیرمحمد یزدانی – محمد بخشی
۷۹ کیلوگرم: محمد نخودی – علی سوادکوهی
۹۲ کیلوگرم: کامران قاسم‌پور



پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط