یک‌شنبه 01 مهر 1403 - 14:52

کد خبر 79684

یک‌شنبه 14 خرداد 1402 - 12:26:10


حیدرپور: اعزام نشدن‌ ما به بازی‌های آسیایی منطقی نیست


ایرنا/ کاپیتان تیم ملی هندبال گفت: گروه ما در انتخابی المپیک دشوار است اما شانس صعود هم داریم زیرا هندبال ایران پوست‌اندازی کرده است.
مجتبی حیدرپور درباره قهرمانی سپاهان در لیگ برتر هندبال، اظهار داشت: پس از واگذاری بازی به کازرون در دور مقدماتی، به خوبی تاکتیک‌های تیم مقابل را آنالیز کردیم. هدف ما این بود تا پیروز شویم. دیدار برابر کازرون سخت بود. این تیم از بازیکنان خوب ملی‌پوشی برخوردار است. در بازی اول با تمام قدرت پیش رفتیم و با انگیزه بالای بازیکنان و اختلاف ۹ گل کازرون را شکست دادیم.
حواشی کنار زمین تمرکز ما را بهم ریخت
وی افزود: در دیدار دوم برابر کازرون محتاط‌تر بازی کردیم. حواشی کنار زمین همه ما را عصبی کرده بود. چون نیمه اول را باخته بودیم، نیمه دوم را با استرس شروع کردیم، اما می‌دانستیم که ۹ گل اختلاف زیادی است و به قهرمانی می‌رسیم. از تمام توان خود در دیدار رفت فینال استفاده کردیم. کازرون هم برای برد آمده بود و تمام توانش را به کار گرفت. ما هم بد بازی نکردیم. شرایط بازی به گونه‌ای پیش رفت که چند گل عقب افتادیم و همین موضوع سبب استرس بازیکنان شد. نتوانستیم بازی را پس بگیریم، اما در هر صورت قهرمان لیگ شدیم و شایسته این قهرمانی بودیم.
بازی سنگینی برابر الریان قطر در جام باشگاه‌ها داریم
وی درباره مسابقات جام باشگاه‌های آسیا، گفت: گروه ما نسبت به گروه مقابل مقداری آسان‌تر است. هر چند تیم‌های الریان قطر و کویت که در گروه ما هستند، بازیکنان خارجی زیادی دارند و صد درصد بازی خیلی سختی داریم. اکثر بازیکنان تیم الریان قطر، ملی‌پوش هستند و به همین دلیل می‌گویم که بازی اول خیلی سنگین است و باید بتوانیم پیروز شویم تا با اختلاف کمتری به مصاف کویت برویم.

حیدرپور ادامه داد: اگر بازی اول را واگذار کنیم، استرس ما بیشتر می‌شود. حدس خودم این است که الریان تیم بهتری نسبت به کویت است. هندبال قطر خیلی پیشرفت کرده و تجربه بالایی دارند. امیدواریم دو بازی را پیروز و به عنوان سرگروه به مرحله بعد صعود کنیم و به جمع چهار تیم برتر برویم.
وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک تجدید نظر کنند
وی درباره اعزام تیم ملی هندبال زنان به هانگژو و عدم اعزام مردان به این بازی‌ها، اظهار داشت: منطقی نیست که تیم مردان به این بازی‌ها اعزام نشود. ویترین هر فدراسیون تیم ملی بزرگسالان مردان است. فدراسیون فوتبال مسلما مردان را به بازی‌ها اعزام می‌کند نه تیم ملی زنان. به نظرم ستاد بازی‌ها دوباره این موضوع را بررسی می‌کنند. ما باید به این بازی‌ها اعزام شویم. اگر نرویم یعنی این همه پیشرفتی که در این سال‌ها داشتیم و زحمت فدراسیون هندبال با مربی خارجی دیده نشده است.
کاپیتان تیم ملی هندبال یادآور شد: در یکسال و نیم گذشته وسلین وویوویچ به خوبی با ما در تیم ملی و در سپاهان کار کرد. این تیم هم ۱۲ ملی‌پوش دارد. وسلین شناخت خوبی از بازیکنان دارد و بازیکنان نیز درک متقابلی از وسلین دارند. اگر ما اعزام شویم می‌توانیم نتیجه خوبی در مسابقات بگیریم. فدراسیون باید در این زمینه پیگیری کند و وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک هم تجدیدنظر کنند تا مردان به بازی ها بروند و حتما نتیجه مطلوبی در آسیا کسب می‌کنیم.
شانس صعود به المپیک را داریم
وی درباره گروه تیم ملی ایران در انتخابی المپیک خاطرنشان کرد: گروه واقعا سختی است. همه تیم‌ها خوب هستند و تنها باید یک تیم به المپیک برسد. کار واقعا دشوار است. طبیعتا بحرین و قطر با برنامه ریزی دقیقی که داشته‌اند، از آسیا فراتر رفته‌اند. مربی قطر ۱۰ سال هدایت این تیم را برعهده دارد و یکی از برترین مربیان دنیاست. ژاپن هم مربی خوبی دارد. بحرین هم در المپیک قبلی هشتم المپیک شد. طبیعتا این سه تیم شانس‌های برتر سهمیه المپیک هستند، اما با پوست اندازی که هندبال ایران کرده است و با راهکار جدید بدون شانس نیستیم.



پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط