دوشنبه 28 آبان 1403 - 16:03

کد خبر 82570

چهارشنبه 17 خرداد 1402 - 10:43:59


مجموعه God of War سودآورترین محصول پلی‌استیشن است


گیم فا/ طبق گفته کارمند سابق سونی، سری God of War از میان تمامی مجموعه‌های پلی استیشن، سودآوری بیشتری برای این شرکت داشته است.

فرنچایز God of War که برای اولین بار در سال ۲۰۰۵ توسط خانواده پلی استیشن خلق شد، از همان زمان به یکی از قدرتمندترین مجموعه‌های سونی بدل گشت. با اینکه نسخه دوم در سال ۲۰۰۷ و تقریبا همزمان با عرضه PS3 منتشر شد، استودیو سانتا مونیکا (Santa Monica) این بازی را تنها مخصوص کنسول پلی استیشن ۲ توسعه داد. اگرچه شاید کار عاقلانه‌ای به‌نظر نیاید که یکی از بزرگ‌ترین بازی‌های خود را روی کنسول قدیمی منتشر کنید و سخت‌افزار جدید را نادیده بگیرید اما افراد زیادی تنها به این خاطر PS3 را به Xbox 360 ترجیح دادند که انتقام نیمه‌تمام کریتوس در پایان‌بندی فوق‌العاده حماسی God of War II را به سرانجام برسانند.

با توجه به اهمیت شخصیت کریتوس و تاثیری که سال‌ها روی احساسات اقشار مختلف جامعه کاربری پلی استیشن گذاشته، تعجب بر‌انگیز نیست که بشنویم God of War سودآورترین محصول این پلتفرم است. این گفته توسط آرون کافمن (Aaron Kaufman)، کسی که ۸ سال سابقه هدایت فعالیت‌های بازاریابی استودیو سانتا مونیکا را بر عهده داشت، مطرح شده است. او ادعا می‌کند هیچ محصولی به اندازه سری God of War، نزد هواداران پلی استیشن محبوبیت ندارد.

کافمن در پروفایل لینکدین خود نوشته است که حضور سانتا مونیکا در صفحات مجازی، بیشترین توجه‌ها را به خود جلب می‌کند. پست‌های God of War 2018 در صفحات مجازی، ۱۸۷ میلیون بار دیده شده‌اند و کمپین The Lost Pages of Norse Myth نیز منجر به ایجاد ۱.۸ میلیون رسانه اکتسابی (Earned Media) شده است؛ به این معنی که هواداران نزدیک به دو میلیون بار از روی این کمپین محتوا تولید کرده و برای سونی، بازاریابی رایگان و احتمالاً ناخواسته انجام داده‌اند.

وی همچنین در حساب خود، نوشته است که God of War III Remastered بیش از ۴ میلیون نسخه در سراسر دنیا فروخته و از همان زمان به بعد، فرنچایز God of War تبدیل به سودآورترین محصول بازی‌محور پلی استیشن شده است. البته از آن‌جایی که کافمن در سال ۲۰۲۰ سونی را ترک کرد، مشخص نیست که آمارهای بالا به‌روز هستند یا اینکه تنها مربوط به سال ۲۰۱۹ می‌شوند.

یکی از دیگر مواردی که کافمن در پروفایل خود به آن اشاره می‌کند، این است که نخستین بازی موبایل استودیو سانتا مونیکا یعنی Fat Princess: Piece of Cake به تعداد ۱ میلیون نصب در پلتفرم‌های اندروید و iOS دست یافته است.



پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط