پنج‌شنبه 23 اسفند 1403 - 13:17

کد خبر 839407

پنج‌شنبه 23 اسفند 1403 - 09:34:29


عمه چیز در مورد نامی e2 پلاس + ویدیو معرفی


آخرین خودرو/ هاچ بک ساخت نامی از زیر مجموعه های دانگ فنگ است که نامی خودرو قصد دارد آن را به بازار ایران عرضه کند.

درباره نامی e2 پلاس
دانگ فنگ، خودرو ساز دولتی چین، سال ‌هاست که در بازار ایران حضور دارد و بیشتر به خاطر کامیون‌ هایش شناخته می‌ شود. تنها خودروی سواری این برند تا قبل از آزاد شدن واردات خودرو که با نشان خودش در بازار ایران عرضه شد، H30 کراس بود و بیشتر تولیدات آن توسط زیر مجموعه های هایش در بازار ایران عرضه می شود. دانگ فنگ چندین برند زیر مجموعه دارد که یکی از آن ‌ها نامی (Nammi) است. نامی در ابتدا Dongchuang Zilian نام داشت و در اکتبر ۲۰۲۰ توسط دانگ فنگ معرفی شد. این شرکت ابتدا مسئول فروش خودروهای الکتریکی تولید شده توسط eGT New Energy Automotive بود که یک سرمایه ‌گذاری مشترک بین دانگ فنگ و رنو-نیسان محسوب می‌ شد. اما در سال ۲۰۲۳، دانگ فنگ تصمیم گرفت نامی را به یک برند مستقل تبدیل کند. هم‌ زمان با معرفی این برند، خودروی Nammi 01 نیز رونمایی شد.

این خودرو در سال ۲۰۲۴ وارد خط تولید نامی شد و توسط شاخه Nammi EV به بازار عرضه گردید. نامی ۰۱ که بر اساس پلتفرم ماژولار S3 دانگ فنگ ساخته شده است و توانسته در بازارهای اروپا، چین و مالزی فروش موفقی داشته باشد. به‌ زودی این خودرو با نام+ NAMMI e2 توسط نامی خودرو وارد بازار ایران خواهد شد.
طراحی بدنه هاچ بک نامی
در نگاه به نامی e2 پلاس اولین چیزی که توجه را جلب می کند، شباهت غیر قابل انکار آن به خودرو های برند اسمارت است.  چراغ ها در این خودرو دو قسمتی طراحی شده اند اما شما اگر از نزدیک آن را نبیند و دقت نکنید متوجه آن نمی شوید. در داخل چراغ های اصلی که در قسمت بالای سپر می باشد دی لایت به شکل جذابی بکار رفته است، اما نامی متفاوت تر از آن می باشد که فکر می کنید زیرا بالای سپر و ابروی چراغ دی لایت به صورت عرضی نیز بکار رفته که نمای زیبا به این خودرو داده است. این خودرو به دلیل برقی بودن جلو پنجره ای ندارد ولی در قسمت پایین پلاک  به سبک خودرو های بنزینی هوا خور فیک در زیری پلاک بکار رفته است.
در نمای جانبی همانند دیگر بخش های خودرو شاهد طراحی نرم و ساده و بدونه خطوط شکسته عجیب هستم که همچنان حس مدرن بودن را انتقال می دهد. بر روی گلگیر ها دو خط منحنی وجود دارد که با رینگ های فضای با شکل نامتعارف  ترکیب شده است. بر روی ستون های A، B و تا حدودی C رنگ مشکی پیانو ای بکار رفته که تضاد خوبی را به نمایش می گذارد که با وجود شیشه های فریم لس(بدونه قاب) هر چهار درب اصلی خودرو زیبایی چندین برابر شده است. دستگیره های نامی e2 پلاس به صورت مخفی است که مدرن بودن این خودرو را نشان می دهد.
در بخش عقب نیز شاهد درب صندقی هستیم که تا نیمه به دور شیشه عقب رنگ مشکی دارد و تا حدودی با رنگ ستون ها هماهنگ می باشد. چراغ های عقب تا حدودی همان الگوی چراغ های جلو را دنبال کرده و با فناروی LED ساخته شده اند.
در کل طراحی نامی e2 پلاس به شکل جذاب و جالبی انجام شده و استفاده از المان های مانند دیلایت عرضی، شیشه های فریم لس و دستگیره های مخفی  این خودرو آینده نگرانه نشان می دهد و اکثر افراد که به هاچبک های B کلاس علاقه دارند این خودرو را می پسندند.
مشخصات فنی نامی e2 پلاس
این خودروی تمام الکتریکی می تواند ۹۴ اسب بخار و ۱۶۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند، این توان به صورت پیوسته به چرخ های جلو انتقال می یابد. پک باتری هاچبک نامی ۴۲.۳ کیلووات ساعت است که با شارژر سریع در عرض ۳۰ دقیقه و ۷ ساعت با شارژر عادی  از ۳۰ به ۸۰ درصد شارژ می رسد.
حداکثر پیمایش NAMMI e2+  در حالت آزمایشگاهی ۴۳۰ کیلومتر می باشد ولی در شرایط عادی تقریبا ۳۶۰ کیلومتر پیمایش دارد. سیستم تعلیق این خودرو در بخش جلو مک فرسون و در عقب تورشن بیم می باشد.
کابین و امکانات + NAMMI e2
متریال استفاده شده  در هاچبک نامی در سطح خوبی قرار دارد ولی نباید از آن انتظار سافت تاچ سراسری داشت و فقط در بخش هایی که دست با آن ارتباط دارد سافت تاچ به صورت لوزی شکل بکار رفته است. طراحی بخش داخلی این خودرو همانند خارج آن مینیمال و ساده می باشد که در آن خلاقیت های جالب طراحی بکار رفته است. مالتی مدیای نامی ای ۲ پلاس ۱۲ اینچ می باشد که اندازه بزرگی است برای همچین کلاس خودرویی. در این خودرو کلاستر به صورت دیجیتال می باشد و در آن اطلاعات پایه رانندگی ،ظرفیت باتری و پیمایش خودرو نوشته شده است. دریچه های تهویه جانبی  در داخل پنل یکپارچه قرار دارد که از آلمان های جدید در طراحی داشبورد بوده. از خلاقیت ها در طراحی نامی e2 پلاس شکل باز شدن داشبورد آن است که به صورت کشویی باز می شود. فرمان در هاچبک نامی به صورت دو شاخ می باشد که هم در بالا هم پایین مقداری تخت شده است. کنسول وسط در این خودرو به صورت جدا از داشبورد طراحی شده و لیور دنده که در اکثر خودرو ها در بخش میانی کنسول است در این خودرو در محل دسته راهنما ها قرارگرفته است.
در بحث فضای کابین و راحتی  به دلیل استفاده از پلتفرم دانگ فنگ S3 که مخصوص ساخت خودرو ها برقی است و فاصله محوری  ۲۶۶۰میلی متری فضای کابین در سطح مناسبی قرار دارد و چهار سرنشین به راحتی می توانند از این خودرو استفاده کنند. از نکات مثبت در نامی e2 پلاس سطح صاف کف کابین آن بوده که راحتی و فضای کاربردی را افزایش می دهد.
از جمله امکانات نامی باکس می توان به فرمان کمکی برقی، ترمز پارک برقی، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل کشش، سنسور پارک عقب، سنسور TPMS، نمایشگر لمسی سیستم مالتی مدیا، پشت آمپر دیجیتال، صندلی برقی سرنشینان جلو، حافظه صندلی، گرم کن و سردکن صندلی راننده، شارژر وایرلس، دوربین ۵۴۰ درجه، دستگیره های مخفی شونده، سنسور نور، آنتی ترپ، آینه های جانبی برقی و… اشاره کرد.
رقبای نامی e2 پلاس
تا قبل از آزاد شدن واردات خودرو در کلاس هاچبک های B کلاس الکتریکی در ایران، خودروی نداشته ایم اما الان در این رده ۳ خودرو موجود هستند و هر سه این خودرو ها ریشه چینی دارند. اولین رقیب NAMMI e2+ می توان به MG4 اشاره کرد که فردا موتورز در نمایشگاه خودرو تهران از آن رونمایی کرد. رقیب دیگر این خودرو KMC E30X است که کرمان موتور قرار است آن را به بازار عرضه کند.




پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط