دوشنبه 27 اسفند 1403 - 01:09

کد خبر 842795

یک‌شنبه 26 اسفند 1403 - 14:21:00


نشان ایران خودرو (IKCO) تغییر کرد


/ به تازگی نشان تجاری ایران خودرو تغییر کرده و در بنر های جدید این خودروساز طراحی جدیدی از لوگو این شرکت می بینیم.
 
سال های است که عادت داریم ایران خودرو را با نشان کله اسبی در زمینه آبی بشناسیم و این لوگو تبدیل به نماد این شرکت خودروسازی شده است. حالا پس از سال ها و با روی کار آمدن بخش خصوصی در مدیریت این شرکت، نشان تجاری ایران خودرو تغییر کرده و باز طراحی شده است. جالب است بدانید این نشان از اوایل دهه هشتاد و با ورود سمند تا به حال بی تغییر مانده بود و حالا پس از تقریبا ۲۰ سال این شرکت نشان تجاری خود را تغییر داده است.

قبل از این که ایران خودرو را با نشان سر اسب یا کله اسبی بشناسیم، نشان این شرکت با یک طراحی نوستالژیک شناخته می شد که مربوط به پیش از انقلاب و زمان مدیریت مرحوم خیامی بود. نشان اولیه و قدیمی ایران خودرو با پیکان طراحی شد و متاسفانه حالا مشخص نیست طراح آن لوگو نوستالژیک و زیبا چه کسی بوده است. اما پس از آن با ورود سمند و در اوایل دهه هشتاد طرح جذاب استاد مرحوم مرتضی ممیز (پدر گرافیک ایران) جایگزین شد و حالا در انتهای سال ۱۴۰۳ شاهد بازطراحی این نشان هستیم و می بینیم که جزئیات سر اسب در این نشان تغییر کرده است.

البته در سال هایی قبل از دهه ۸۰، در طراحی بسته بندی یکی از قطعات موتور پیکان طرح تایپوگرافی استفاده شده بود که کار دست استاد بیژن جناب بود. این طرح به دلیل زیبایی، کم کم به سایر قطعات قطعات و سربرگ ها راه یافت و نهایتا به عنوان لوگوی ایران خودرو مورد استفاده قرار گرفت.

به نظر می رسد بخش خصوصی با تغییر نشان تجاری ایران خودرو سعی دارد همه چیز را تغییر دهد و قصد دارد این تغییرات مثبت نمود ظاهری هم در این شرکت داشته باشد. باید دید این نشان جدید از چه زمانی روی محصولات ایران خودرو به کار می رود و واکنش مردم به این بازطراحی چیست.

نظر شما در مورد طراحی نشان جدید ایران خودرو چیست؟


پربیننده ترین

آخرین اخبار


سایر اخبار مرتبط