جمعه 09 فروردین 1404 - 04:30

کد خبر 850985

پنج‌شنبه 15 فروردین 1404 - 15:01:00


ولوو با ES90، ببینید یک محصول این برند طی 10 سال چقدر تغییر می کند


عصر ایران/ ولوو، که تحت مالکیت چینی‌ها قرار دارد، با فروش بیش از 760 هزار خودرو در سال 2024، به ثبت رکوردهای جدید ادامه داده است. موفقیت این شرکت، ناشی از عرضه مستمر محصولات جدید و جذاب در بازارهای اروپا، آمریکا و چین، و همچنین روابط خوب بین جیلی و ولوو کارز است. این همکاری، ضمن حفظ استقلال مدیریتی ولوو، دسترسی به پلتفرم‌های بزرگ و فناوری‌های خودروهای برقی گروه جیلی را فراهم می‌کند.

جدیدترین محصول ولوو، ES90، جانشین S90 است که به مدت 10 سال در بازار حضور داشت. همانطور که حرف "E" در نام آن نشان می‌دهد، این خودرو کاملاً برقی است و در زمان عرضه، با سه نوع پیشرانه در دسترس خواهد بود.

نسخه تک موتوره، با یک موتور الکتریکی که چرخ‌های عقب را به حرکت در می‌آورد و یک باتری 92.0 کیلووات ساعتی، حداکثر توان 329 اسب بخار را ارائه می‌دهد. نسخه دو موتوره ES90، با اضافه شدن یک موتور دوم که چرخ‌های جلو را به حرکت در می‌آورد، توان ترکیبی را به 442 اسب بخار افزایش می‌دهد. این نسخه همچنین از باتری بزرگتر بهره می‌برد و برد آن بین 650 تا 700 کیلومتر (WLTP) است.

آنچه بیش از همه توجه را به خود جلب می‌کند، طراحی ظاهری ES90 است. ولوو به خوبی می‌داند که سدان‌های معمولی، حداقل در اروپا و آمریکا، دیگر جذابیت سابق را ندارند. در عصر خودروهای شاسی‌بلند، حفظ این سدان پرچمدار و تطبیق آن با شرایط جدید، ضروری بود.

به همین دلیل، ES90 نه تنها حس یک سدان، بلکه حس یک هاچ‌بک و کراس‌اوور را نیز القا می‌کند. ارتفاع بیشتر خودرو به لطف رینگ‌های بزرگ، موقعیت بالاتر کابین و طراحی عقب که یادآور پولستار 2، پسرعموی ES90 از سگمنت D است، از جمله ویژگی‌های برجسته طراحی این خودرو هستند.

ES90 از پلتفرم SPA2 مشترک با EX90 استفاده می‌کند، اما فاصله محوری آن به 3.102 متر افزایش یافته است، که کمی بیشتر از EX90 است. با این حال، طول کلی 5 متر آن، تقریباً 4 سانتی‌متر کوتاه‌تر از EX90 است.

این خودرو، با ظاهری مدرن، پیشرفته و در عین حال وفادار به هویت ولوو، بسیار جذاب به نظر می‌رسد. با این حال، برخی معتقدند که ES90، ظرافت و شکوه نسل قبلی خود را از دست داده است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط