شنبه 10 فروردین 1404 - 12:07

کد خبر 851765

چهارشنبه 07 فروردین 1404 - 22:01:00


معرفی آستون‌مارتین ونکوئیش ولانته، سریع‌ترین کانورتیبل موتور جلوی جهان


پدال/ ونکوئیش ولانته با ۸۳۵ اسب بخار قدرت، تنها ۹۵ کیلوگرم از نسخۀ کوپه سنگین‌تر است و میتواند به حداکثر سرعت ۳۳۴ کیلومتر بر ساعت دست یابد.

آستون‌مارتین از نسخهٔ روباز ونکوئیش که با پسوند ولانته شناخته می‌شود رونمایی کرده است. به گفتهٔ سازندهٔ بریتانیایی، این سریع‌ترین و قوی‌ترین کانورتیبل موتور جلوی جهان محسوب می‌شود. زیر کاپوت ونکوئیش ولانته همان پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری V12 توئین توربو قرار گرفته است که مثل نسخهٔ کوپه ۸۳۵ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. نیروی این موتور از طریق یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک ZF به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود.

شاسی ونکوئیش به‌منظور جبران حذف سقف ثابت تقویت شده ولی وزن خودرو نسبت به نسخهٔ کوپه تنها ۹۵ کیلوگرم افزایش پیدا کرده است. همچنین ازآنجایی‌که توزیع وزن خودرو هم تغییر کرده، مهندسان آستون سیستم تعلیق را با کمک‌فنرهای بلیشتین از نو تنظیم کرده‌اند. برخلاف نسخهٔ روباز دیگر خودروهای کوپه، حداکثر سرعت ونکوئیش ولانته با همتای کوپه یکسان و برابر با ۳۴۴ کیلومتر بر ساعت است که آن را به سریع‌ترین کانورتیبل موتور جلوی جهان تبدیل می‌کند زیرا حداکثر سرعت رقیب اصلی آن یعنی فراری دودیچی چیلیندری اسپایدر ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت است.

بااین‌حال، شتاب ونکوئیش ولانته کمی کندتر شده و ۳.۴ ثانیه طول می‌کشد تا از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد که دودهم ثانیه از نسخهٔ کوپه بیشتر است. هرچند طراحی موضوعی سلیقه‌ای است ولی نسخه‌های ولانتهٔ محصولات آستون‌مارتین معمولاً جذاب‌تر از همتایان کوپه هستند و این موضوع در مورد ونکوئیش ولانته هم صدق می‌کند. فقدان سقف ثابت، حجم‌ پردازی‌های پروفیل جانبی خودرو را برجسته‌تر جلوه می‌دهد و بخش عقبی هم از نو طراحی شده و اسپویلر دم اردکی یکپارچهٔ نسخهٔ کوپه را حذف کرده است.

سقف پارچه‌ای ونکوئیش ولانته ظرف ۱۴ ثانیه باز می‌شود و به گفتهٔ آستون‌مارتین، این سقف از لحاظ سروصدا بهبود پیدا کرده و از لحاظ عایق حرارتی هم با سقف ثابت نسخهٔ کوپه قابل قیاس خواهد بود. جدیدترین کانورتیبل روباز آستون‌مارتین در داخل با ونکوئیش کوپه یکسان است و همان دو نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی و سیستم صوتی B&W با ۱۵ بلندگو را ارائه می‌کند. البته در اینجا یک دکمهٔ جدید تعبیه شده که دسترسی سریع به کنترل‌های سیستم‌های کمک‌راننده را فراهم می‌کند. برای ونکوئیش ولانته صندلی‌های فیبر کربنی پرفورمنس و سیستم اگزوز تیتانیومی هم قابل سفارش خواهد بود.

هم‌اکنون امکان سفارش ونکوئیش ولانته وجود دارد و تحویل آن به خریداران از سه‌ماههٔ سوم سال جاری آغاز خواهد شد. آستون‌مارتین فعلاً قیمت این خودرو را اعلام نکرده است ولی قطعاً گران‌تر از نسخهٔ کوپه با قیمت ۴۳۴ هزار دلاری خواهد بود. از این ماشین در هرسال کمتر از ۱۰۰۰ دستگاه ساخته می‌شود.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط