سه‌شنبه 13 فروردین 1404 - 01:08

کد خبر 851954

جمعه 16 فروردین 1404 - 19:01:00


دوج پاور واگن ۱۹۴۴ ؛ وانتی کلاسیک با ۴۸۰ اسب بخار قدرت و امکانات مدرن


/ نام پاور واگن امروزه روی نسخه‌ای از پیکاپ‌ های رم قرار گرفته که برای کارهای سنگین طراحی شده‌اند. اما اگر نگاهی به گذشته داشته باشیم، این نام یادآور یک غول واقعی جاده و آفرود است که دهه‌ها پیش توسط دوج (با تلفظ صحیح‌ تر داج) ساخته شد. پاور واگن امروزی هرچند توانمند و پیشرفته است، اما از نظر بسیاری هرگز نمی‌تواند عظمت و قدرت مدل‌های قدیمی را تداعی کند.

به تازگی حراجی Macum اعلام کرده یک دستگاه از پاور واگن کلاسیک را به مزایده می‌گذارد. این خودرو بازسازی شده و از مشخصات بسیار خوبی برخوردار است.

پاور واگن ؛ میراثی از دوران جنگ جهانی دوم
دوج پاور واگن پس از پایان جنگ جهانی دوم متولد شد، زمانی که هم ارتش و هم مردم به خودروهایی فوق‌العاده مقاوم نیاز داشتند تا دنیای پس از جنگ را بازسازی کنند. این مدل در واقع نسخه شهری از کامیون‌های سری WC به حساب می‌آید. شاید بدانید طی سال‌های جنگ، ارتش ایالات متحده از این سری در سخت‌ترین شرایط استفاده می‌کرد. ساختار مستحکم و مقاومت فوق‌العاده این سری باعث شد که تولید آن تا سال ۱۹۸۰ ادامه یابد.

هرچند پس از آن، تولید این مدل (به جز نسخه‌های مدرن رم) متوقف شد، اما پاور واگن همچنان در ذهن علاقه‌مندان خودروهای کلاسیک زنده باقی است. برخی از این افراد حتی حاضرند برای یک نسخه سالم و سرحال، مبلغی فراتر از یک خودروی لوکس امروزی بپردازند!

دوج پاور واگن ۱۹۴۴؛ یک کلاسیک ارزشمند
مدلی که در این مطلب تصاویر آن را می‌بینید، تولید ۱۹۴۴ است. این خودرو بدون قیمت پایه به فروش گذاشته می‌شود، اما انتظار می‌رود قیمتی فراتر از حد تصور به دست آورد. بدنه این دوج پاور واگن دست‌نخورده باقی مانده، اما با یک رنگ مشکی عمیق بازسازی شده که آن را به یک هیولای تاریک تبدیل کرده است. در این خودرو، تنها قسمت‌هایی که رنگ مشکی ندارند، شیشه‌ها، جلو پنجره فولادی سنگین در جلو و کف چوبی قسمت بار در عقب هستند.

در کنار ظاهر کلاسیک، برخی بروزرسانی‌های مدرن نیز در دوج پاور واگن اعمال شده‌اند. به‌عنوان مثال، بخشی از سیستم روشنایی به چراغ‌های LED تغییر یافته و تخته‌های کناری با طراحی الماسی به خودرو اضافه شده‌اند. رینگ‌های کلاسیک و لاستیک‌های آفرودی نیز همچنان روح قدیمی این خودرو را حفظ کرده‌اند.

کابینی تاریک، اما پیشرفته!
همانند نمای بیرونی، داخل کابین این دوج پاور واگن کلاسیک هم تیره و مینیمالیستی طراحی شده است. البته، یک صندلی چرمی با دوخت الماسی که از یک سمت تا سمت دیگر کشیده شده، اندکی فضای داخلی را جذاب‌تر کرده است. علاوه بر آن، جزئیات کرومی، دکمه‌های آلومینیومی و یک زیرآرنجی تاشوی وسطی تلاش می‌کنند تا کابین را از یکنواختی خارج کنند.

داشبورد این پاور واگن ۱۹۴۴ کاملاً بازطراحی شده تا فضای کافی و مناسب را برای سیستم تهویه مطبوع، دکمه‌های سفارشی و ابزارهای دیجیتالی مانند کیلومترشمار دیجیتال فراهم کند. در کنار همه این تغییرات، یک غربیلک فرمان قطور از شرکت Nardi Torino در جلوی راننده قرار گرفته است.

سیستم صوتی مخفی، اما قدرتمند!
در نگاه اول، شاید دوج پاور واگن کلاسیک فاقد سیستم صوتی به نظر برسد. اما این وانت قدیمی به یک سیستم صوتی حرفه‌ای از برند معروف کنوود مجهز شده است؛ این سیستم از بلوتوث و رادیوی Sirius XM پشتیبانی می‌کند. این قابلیت‌ها باعث می‌شود که پاور واگن کلاسیک، راحتی و امکانات یک خودروی مدرن را در اختیار راننده خود بگذارد.

موتور ۴۸۰ اسب بخاری در سینه دوج پاور واگن ۱۹۴۴
زیر این بدنه کلاسیک، موتور فوق‌العاده قدرتمند LS3 با حجم ۶.۲ لیتر قرار گرفته است. این موتور توانایی تولید ۴۸۰ اسب بخار قدرت را دارد. نیروی این موتور از طریق گیربکس خودکار 4L85-E به سمت چرخ‌ها ارسال می‌شود. این گیربکس از طریق دکمه‌های فشاری قابل کنترل است.

جالب است بدانید که این پاور واگن بسیار کم کارکرد بوده و تنها ۳۳۶ مایل (۵۴۱ کیلومتر) از زمان بازسازی‌اش حرکت کرده است. بنابراین، می‌توان آن را یک خودروی تقریباً نو در کالبدی کلاسیک تصور کرد.

قیمت تخمینی؛ بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار دلار!
این پاور واگن نه‌تنها یک نماد از گذشته پرافتخار دوج است، بلکه خودرویی کلاسیک و در عین حال مدرن محسوب می‌شود. همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم، این وانت آمریکایی بدون قیمت پایه در مزایده شرکت می‌کند و هر کسی که بالاترین پیشنهاد را ارائه دهد، می‌تواند صاحب آن شود. با این حال، فروشنده انتظار دارد که قیمت نهایی بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار دلار باشد. حالا باید منتظر ماند و دید که آیا این رکورد تحقق خواهد یافت یا خیر.

در جدول زیر می‌توانید مشخصات این وانت قلدر بازسازی‌شده را به طور خلاصه مشاهده نمایید.

مدلدوج پاور واگن
سال تولید۱۹۴۴
رنگ بدنهمشکی براق
نوع موتورLS3
حجم موتور۶.۲ لیتر
قدرت خروجی۴۸۰ اسب‌ بخار
گیربکس4L85-E اتوماتیک با دکمه‌های فشاری
کارکرد۳۳۶ مایل (۵۴۱ کیلومتر)
سیستم صوتیکنوود با بلوتوث و رادیو Sirius XM
قیمت مورد انتظار۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار دلار


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط