سهشنبه 27 فروردین 1404 - 22:16
معرفی مشخصات فنی پالس ۲۰۰ آر اس

/ پالس ۲۰۰ آر اس یکی از موتور سیکلت های معروف بازار است که به دلیل کیفیت بالا همیشه مشتری خودش را داشته است.
یکی از موتورسیکلتهای معروف و شناخته شده در ایران، پالس ۲۰۰ ار اس است که ساخت شرکت هندی باجاج بوده و در سال ۱۳۹۵ توسط گروه صنعنی فارس وارد کشور ما شد. برخی از قطعات این موتورسیکلت از برندهای معروف مانند KTM و بوش هستند و به همین دلیل افراد زیادی از این موتور و عملکرد آن اعلام رضایت کردهاند. همانطور که مشخص است پالس ۲۰۰ آر اس از کلاس معروف ریس بوده و ظاهر جذاب و گیرایی دارد و مشخصات فنی مطلوبی دارد. در ادامه این مطلب این موتورسیکلت را با جزئیات کامل بررسی خواهیم کرد.
طراحی و ظاهر پالس ۲۰۰ آر اس
شرکت باجاج طراحی موتورسیکلت پالس RS 200 را به گونهای انجام داده که کمتر کسی پیدا میشود که از آن راضی نباشد زیرا ظاهر اسپرت و جذابی دارد و در نگاه اول باعث جلب توجه میشود. این محصول در رنگهای مختلفی ازجمله مشکی قرمز، زرد، خاکستری و رنگهای ترکیبی آبی سفید و قرمز سفید عرضه شده است.
سیستم روشنایی این موتورسیکلت متشکل از ۲ عدد لنز و ۲ دیلایت است که لامپهای آنها معمولی بوده اما روشنایی نسبتاً مطلوبی دارند. همه دیلایتهای موتور و راهنماها LED هستند و در شرایط نوری مختلف روشنایی و نور خوبی ایجاد می کنند. چراغ خطر این موتورسیکلت طراحی خلاقانه و متفاوتی دارد که کاملا جدا بوده و به صورت یک نعل اسب است. آینههای این موتور ریس طراحی متفاوت و نسبتا جذابی دارند و دارای پایههای صاف و عمودی هستند. اندازه آینههای این موتورسیکلت نسبتا بزرگ است و دید مناسبی از پشت سر فراهم میکنند اما کیفیت چندان مطلوبی ندارند و خیلی مستحکم نیستند.
فرمان موتورسیکلت پالس ۲۰۰ آر اس نسبت به دیگر محصولات ریس موجود در بازار ارتفاع بیشتری دارد و به همین دلیل راکب بر روی فرمان خم نمیشود که این موضوع به مزاق برخی از ریسدوستان خوش نمیآید اما به صورت کلی این حالت فرمان از خستگی کمر جلوگیری میکند. کلیدهای سمت راست فرمان این موتور مانند دیگر محصولات ریس بازار بوده و فاقد کلیدهای فلاشر و روشن و خاموش کردن چراغ است زیرا چراغهای اکثر موتورهای انژکتور به صورت یک سره روشن میشوند. در سمت چپ فرمان پالس اس آر ۲۰۰ نیز کلیدهای تعویض نور پایین به بالا، نور بالا لحظهای، راهنما و بوق وجود دارد و مانند دیگر موتورهای باجاج، بر روی نشانگرهای فرمان این محصول نیز نوری جذاب وجود دارد. کیلومتر پالس ۲۰۰ آر اس ترکیبی از آنالوگ دیجیتال بوده که دور موتور آن به صورت آنالوگ نمایش داده میشود و دیگر اطلاعات مانند کیلومتر طی شده، ساعت، سرعت موتور، آمپر بنزین و سنسور جک نیز در کیلومتر دیجیتال نشان داده میشوند.
در سمت چپ کیلومتر پالس ۲۰۰ آر اس چراغهای هشدار، چراغ راهنما و نور بالا قرار دارند. باک پالس ۱۳ لیتر ظرفیت دارد و در سمت چپ و راست آن دو لوگو برجسته وجود دارد. فلاپهای کنار این موتورسیکلت طراحی هجومی و خشن داشته که تاثیر زیادی در جذابیت ظاهری این موتور دارند اما این محصول به صورت فابریک پروتکشن ندارد و طراحی شاسی و فلاپها به گونهای است که نمیتوان به آن پروتکشن اضافه کرد. همچنین از آنجایی که این موتورسیکلت مانند همه محصولات سبک ریس دارای فلاپ زیادی است، بعد از مدتی فلاپهای آن به لرزش خواهند افتاد و سر و صدا ایجاد میکنند که باتوجه به قیمت این موتور این موضوع طبیعی است اما میتوان با استفاده از چسب دو طرفه این مشکل را حل کرد.
پالس ۲۰۰ آر اس دارای یک زین دو تکه است که در قسمت راننده و ترک نشین فضای نسبتاً مناسبی دارد و جنس آن باکیفیت است. ارتفاع زین این موتور تا سطح زمین حدوداً ۸۰ سانتیمتر بوده و برای افرادی که قد متوسط یا بلندی دارند مشکل خاصی ایجاد نمیکند. در قسمت انتهای این محصول، دستگیرهای برای کنترل ترکنشین تعبیه نشده است اما طراحی فلاپهای عقب به گونهای است که ترک نشین میتواند خود را با استفاده از آنها کنترل کند. چراغ خطر دو تیکه در نمای عقبی موتور دیده میشود. راهنماهای عقب پالس ۲۰۰ طراحی مشابه با راهنماهای جلو دارند و از نوع LED هستند. گلگیر این موتور مانند مدل NS قابلیت باز و بسته شدن را دارد و از پایه پلاک جدا است. وزن این موتورسیکلت ۱۶۵ کیلوگرم است و ابعاد آن به شرح زیر هستند :
طول ۲۰۰ سانتیمتر – عرض ۷۶.۵ سانتیمتر – ارتفاع ۱۱۱ سانتیمتر
مشخصات فنی پالس ۲۰۰ آر اس
پالس SR 200 در بخش فنی نیز توانسته عملکرد مطلوبی از خود ارائه دهد و به عنوان یک محصول کاربردی شناخته شود. حجم دقیق انجین این موتورسیکلت ۱۹۹.۵ سیسی است و توانایی تولید ۲۴.۵ اسب بخار قدرت در ۹۷۵۰ دور در دقیقه و ۱۸.۷ نیوتنمتر گشتاور را در ۸۰۰۰ دور در دقیقه دارد. انجین این موتورسیکلت ۴ زمانه تک سیلندر ۴ سوپاپ آب خنک بوده و سوپاپهای آن به کمک یک میل سوپاپ بالا و پایین میشوند. انجین این موتور نسبت به دیگر رقبا و محصولات هم رده عملکرد مطلوبتری دارد که دلیل این امر ۳ شمع بودن آن است. پالس آر اس ۲۰۰ از یک گیربکس ۶ سرعته و زنجیر برای انتقال قدرت استفاده میکند که روغن پیشنهادی شرکت باجاج برای این محصول، روغنی با گرانروی 20W50 است و در صورت استفاده مداوم از روغن مناسب و استاندارد نرمی گیربکس آن مناسب و مطلوب خواهد بود. حجم روغن مصرفی این موتور بین ۱ لیتر تا ۱۲۵۰ سیسی بوده و بهتر است که روغن استفاده شده برای آن استاندارد JASO MA2 را داشته باشد. سیستم سوخت رسانی این موتور از نوع انژکتور بوده و مصرف سوخت آن در هر ۱۰۰ کیلومتر ۳.۱ لیتر است.
سیستم تعلیق این موتور در قسمت جلو از نوع کمک فنر تلسکوپی بوده و در قسمت عقب آن یک تک کمک گازی وجود دارد که در مجموع عملکردی نسبتاً مطلوب دارند. اما در سرعتهای بالا این موتور لرزش زیادی دارد که یکی از دلیل این امر نامناسب بودن تقسیم وزن در قسمت جلو و عقب آن بوده و فشار زیادی در قسمت جلو است.
ترمزهای پالس ۲۰۰ آر اس در جلو و عقب از نوع دیسکی بوده و کالیپرهای آن ساخت شرکت Bybre هستند. ترمز جلو این محصول مجهز به سیستم ABS است که ترمز عقب از این ویژگی بهرهمند نیست اما به صورت کلی ترمزگیری این موتور سریع و باکیفیت است. در موتورهای پالس ۲۰۰ آر اس قبل از سال ۹۸ از لاستیکهای MRF استفاده شده بود که از کیفیت و عملکرد مطلوبی برخوردار بودند اما بعد از سال ۹۸ از لاستیکهای برند ایران یاسا در این موتورسیکلت استفاده شد که کیفیت و چسبندگی چندان بالایی ندارند. سایز لاستیک جلو این موتور ۱۰۰.۸۰ بوده و اندازه لاستیک عقب ان نیز ۱۳۰.۷۰ است که هر دو بر روی رینگهای ۱۷ اینچ آلومینیومی سوار شدهاند.
تجربه سواری و رانندگی با پالس RS 200
ارتفاع پالس ۲۰۰ آر اس و طراحی و حالت فرمان آن باعث میشود که فشاری به مچ دست و پاها وارد نشود و بتوان بدون خستگی رانندگی کرد. همانطور که گفته شد زین این موتور در قسمت راننده و ترک نشین فضای مناسبی دارد اما همسان بودن ارتفاع فلاپهای عقب با ارتفاع زین، باعث اذیت شدن ترک نشین میشود. هندلینگ و فرمانپذیری پالس ۲۰۰ نیز مناسب است و میتوان از عملکرد سریع آن لذت برد. همچنین از نظر ترمزگیری نیز نمیتوان ایرادی به این موتور گرفت اما سیستم تعلیق آن در سرعتهای بالا عملکردی چندان راضی کننده ندارد و لرزشهای زیادی در موتور ایجاد میشود. این موتورسیکلت میتواند در مدت ۱۰ ثانیه سرعت خود را از صفر به ۱۰۰ برساند و حداکثر سرعتی که میتوان با آن تجربه کرد ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت است. برای لذت بیشتر از رانندگی با این محصول توصیه میشود لاستیکهای آن را تعویض کرد و لاستیکهایی باکیفیتتر را روی آن قرار داد.
رقبای پالس ۲۰۰ آر اس
محصولات کلاس ریس جزء پرطرفدارترین محصولات بازار هستند و شرکتهای مختلفی در حال عرضه محصولات این کلاس هستند بنابراین موتورسیکلت پالس ۲۰۰ آر اس موتوری بی رقیب نیست. این موتورسیکلت از نظر قیمت، حجم انجین، سرعت و شتاب و مشخصات فنی رقبا مختلفی در بازار دارد. اما اصلیترین رقبا پالس ار اس از نظر قیمت، حجم انجین و عملکرد، موتورهای مگلی ۲۰۰ و آر سی ۲۰۰ هستند. برای انتخابی صحیح بین این سه رقیب بهتر است مشخصات مختلف و مزایا و معایب هر کدام را بررسی کرد و سپس تصمیم نهایی را گرفت.
نقاط ضعف و قوت پالس RS 200 و جمع بندی
مزایا : ظاهر جذاب و تنوع رنگ – شتاب و سرعت مطلوب – سیستم ترمز باکیفیت – در دسترس بودن قطعات – سواری و هندلینگ مناسب
معایب : فضای نامناسب زین در قسمت ترک نشین – عملکرد نچندان مناسب سیستم تعلیق در سرعت بالا – لاستیکهای نهچندان باکیفیت – لرزش فلاپها در سرعت بالا
در پایان باید بگوییم اگر ریس سوار هستید و به دنبال محصولی با طراحی زیبا و عملکرد مناسب در این سبک هستید، پالس ۲۰۰ آر اس با توجه به قیمتی که دارد یکی از بهترین گزینههای حال حاضر بازار ایران است. این موتورسیکلت از شتاب و سرعت مطلوبی برخوردار بوده و به دلیل طراحی مناسب باعث خستگی نمیشود بنابراین برای استفادههای شهری و بیرون شهری کاربردی و مناسب است.
نظر شما درمورد پالس آر اس ۲۰۰ چیست؟ آیا این موتور ارزش خرید دارد؟
لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.
پربیننده ترین
-
عکس مسی درآمد؛ آخرین توپ طلا با آرایشگر ویژه!
-
10 جایزه 5 میلیون تومانی برای کاربران آخرین خبر (مهلت شرکت در مسابقه تا 9 آذر تمدید شد.)
-
10 جایزه 5 میلیون تومانی برای کاربران آخرین خبر (مهلت شرکت در مسابقه تا 9 آذر تمدید شد.)
-
آخرین وضعیت راهها در چهارمین روز از سال جدید؛ محور چالوس از شنبه دوباره بسته میشود
-
زنده؛ بیرانوند در یک قدمی استقلال
-
"دنا پلاس اتومات" بخریم یا "تارا اتومات؟"/ مقایسه اختصاصی "آخرینخودرو" از دو خودروی پرطرفدار
-
چالش/ بازیکن داخل تصویر رو حدس بزن (16)
-
5 نشانه ضعیف شدن ریه ها و بهترین روش تقویت آن چیست؟
-
لندکروزر یا ۲۰۶؟ / مقایسه جالب "آخرینخودرو" به بهانه سخنان جنجالی میرسلیم
-
سپ، برترین شرکت در خاورمیانه شد
-
چالش/ بازیکن داخل تصویر رو حدس بزن (28)
-
ویدیو تست و بررسی فیدلیتی پرایم جدید در آخرین خودرو
-
چالش/ بازیکن داخل تصویر رو حدس بزن (14)
-
لحظه به لحظه با جدال پرسپولیس مقابل النصر
-
چالش/ بازیکن داخل تصویر رو حدس بزن (22)
-
یحیی مچ ساپینتو را خواباند / برد ارزشمند پرسپولیس در صدمین شهرآورد
-
چالش/ بازیکن داخل تصویر رو حدس بزن (19)
-
چالش/بازیکن داخل تصویر رو حدس بزن (11)
آخرین اخبار
-
مذاکرات اخیر ایران و آمریکا؛ دیپلماسی با حفظ عزت و منافع ملی
-
زلزله ۶ ریشتری در کالیفرنیا آمریکا
-
هگست: چین میتواند تمام ناوگان هواپیمابر آمریکا را ظرف ۲۰ دقیقه غرق کند
-
طوفان شدید شن در بصره عراق
-
شوک جدید آمریکا به اوکراینی ها!
-
عصبانیت نتانیاهو از گزارش منتشر شده در سایت رهبر انقلاب
-
سیستم چرخ هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس
-
چرا بی حوصله ام؟ درمان بی حوصلگی و بی حالی
-
واکنش دفتر ریاست هیأت مؤسس دانشگاه آزاد به دستگیری یکی از اساتید در ترکیه
-
خراسان رضوی در وضعیت آمادهباش؛ طوفان شدت میگیرد
-
شبی که گنبد آهنین جاماند
-
برد زنان بسکتبال ایران در اولین گام از مسابقات غرب آسیا با درخشش برهمن
-
پیش بینی قیمت طلا و سکه ۲۷ فروردین ۱۴۰۴
-
بخشی از کتاب/ ذهن بی انتها، جسم پردوام
-
رایا: مطمئنم رئال را حذف میکنیم!
سایر اخبار مرتبط
نظرات
ثبت نظر
مهمترین اخبار
پیش بینی قیمت طلا و سکه ۲۷ فروردین ۱۴۰۴
سهشنبه 27 فروردین 1404 - 22:20:00
هشدار جدی به مالکان خانه: مستاجر میتواند از شما شکایت کند
سهشنبه 27 فروردین 1404 - 21:51:04
«یک تهران» زمین مسکونیِ رها شده
سهشنبه 27 فروردین 1404 - 21:30:00
دریافت علیالحساب شهریه برای پیشثبتنام مدارس طبق تعرفه سال گذشته
سهشنبه 27 فروردین 1404 - 21:15:00
بازار سهام در انتظار تغییر سیاستهای کلان اقتصادی؛ تحلیلی بر بورس تهران در روزی که گذشت
سهشنبه 27 فروردین 1404 - 22:00:00