یک‌شنبه 29 مهر 1403 - 01:03

کد خبر 87577

یک‌شنبه 21 خرداد 1402 - 14:55:34


اظهار نظر جنجالی خالق آیپاد در خصوص هدست ویژن پرو


ترنجی/ هدست Vision Pro اپل سرانجام پس از گمانه‌زنی‌ها فراوان پیرامون آن، هفته پیش به‌صورت رسمی معرفی شد. درحالی‌که برخی از این هدست و عملکرد آن تمجید می‌کنند، همه افراد این‌طور نیستند. تونی فادل، مهندس سخت‌افزار سابق اپل و خالق آیپاد، به‌ تازگی در اظهارنظری بیان کرده است که اپل با معرفی هدست ویژن پرو به پایان دوران اوج خود رسیده است.

با رونمایی از هدست اپل ویژن پرو، واکنش‌ها متفاوت بوده است. برخی آن را به‌عنوان منادی الگویی جدید برای آنچه اپل محاسبات فضایی می‌نامد، می‌دانند، درحالی‌که برخی دیگر این سؤال را مطرح می‌کنند که چرا اپل وارد بازاری می‌شود که محصولات رقیب دقیقاً بازار را تحت تأثیر قرار نداده‌اند.

یکی از کارمندان افسانه‌ای سابق اپل، تونی فادل، اکنون افکار خود را در مورد آن در توییتر به اشتراک گذاشته است. (اگر نمی‌دانستید فادل به‌عنوان «پدر آی‌پاد» شناخته می‌شود، در ساخت آیفون نقش اساسی داشت، و همچنین شرکت Nest را تأسیس کرد که بعداً توسط گوگل به مبلغ 3.2 میلیارد دلار خریداری شد).

فادل در توییتر برای پاسخ به سؤالی در مورد افکارش در مورد هدست ویژن پرو، پاسخ داد که فکر می‌کند «اپل واقعاً از کوسه پریده است». از جنبه مثبت، فادل فکر می‌کند که این سخت‌افزار یک «تور-د-نیروی فن‌آوری» است و «بسیار چشمگیر» است، که مورد تحسین یکی از بزرگترین مهندسان سخت‌افزار است. بااین‌حال، Fadell به‌شدت از قیمت حرفه‌ای خود انتقاد کرد، اما بازاریابی و برنامه‌ها مصرف‌کنندگان روزمره و عمر باتری محدود دو ساعته را هدف قرار می‌دهند.

به نظر می‌رسد که این یک انتقاد معتبر باشد زیرا اپل از برچسب Pro برای دستگاه استفاده کرده است، اما گفته است که فقط برنامه‌های iPhone و iPad با آن سازگار هستند.

در توییت بعدی، Fadell بعداً در پاسخ به توییتی که می‌گفت اپل می‌تواند بسته‌های باتری با ظرفیت بالاتر را برای رسیدگی به عمر باتری محدود ارائه دهد، نظرات دیگری درباره Apple Vision Pro اضافه کرد. فادل پاسخ داد که حتی اگر عمر باتری “24 ساعت” داشته باشد، “پیشرفت برنامه‌ها و بازاریابی افتضاح است. او همچنین گفت که این محصول هیچ نقطه دردسری را با محصولات رقیب موجود برطرف نکرده است. فادل نتیجه گرفت: «پلتفرم‌ها به محصولات مفیدی تبدیل نمی‌شوند. محصولات مفید به پلتفرم تبدیل می‌شوند…”

گفتنی است که اگرچه اپل ویژن پرو در WWDC23 رونمایی شد، اما تا سال 2024 با قیمت 3499 دلار به فروش نمی‌رسد و فقط در ایالات‌متحده به فروش می‌رسد. تا سال 2025 اپل قصد دارد این محصول را به بازارهای جهانی عرضه کند.



پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط