چهارشنبه 04 اردیبهشت 1404 - 22:56

کد خبر 880340

جمعه 06 اردیبهشت 1404 - 09:01:00


معرفی نسل جدید لکسوس ES با طراحی جسورانه در نسخه‌های برقی و هیبریدی


پدال/ نسل جدید لکسوس ES با طراحی کاملاً جدید، پیشرانه‌های هیبریدی و برقی و کابینی مملو از فناوری در نمایشگاه خودروی شانگهای ۲۰۲۵ رونمایی شد.
 
نسل هفتم لکسوس ES که در سال ۲۰۱۸ معرفی شده بود، پس از تجربهٔ دو فیس‌لیفت، رنگ و بوی کهنگی گرفته بود و حالا لکسوس با معرفی نسل جدید ES در نمایشگاه خودروی شانگهای، این سدان لوکس را از نو طراحی کرده است. این خودرو با تغییرات گسترده در طراحی ظاهری، کابین و پیشرانه‌ها، آماده رقابت در بازار خودروهای لوکس است و از اواسط سال ۲۰۲۶ به فروش خواهد رسید. طراحی بیرونی ES جدید از کانسپت LF-ZL الهام گرفته که حدود یک سال و نیم پیش رونمایی شد. اگرچه نسخه تولیدی کمی محافظه‌کارانه‌تر است اما همچنان ظاهری جسورانه و متمایز دارد.

جلوپنجره بزرگ و اغراق‌آمیز نسل قبلی جای خود را به طراحی ساده‌تر داده و پروفیل کناری با تزئینات براق مشکی که در امتداد درها کشیده شده، ظاهری بحث‌برانگیز اما جذاب ایجاد کرده است. وجود پورت شارژ روی گلگیر جلو، خبر از معرفی نسخه تمام‌ الکتریکی ES می‌دهد که در کنار مدل هیبریدی عرضه خواهد شد. در عقب، چراغ‌های L شکل پایین‌تر قرار گرفته‌اند و چراغ‌های راهنما را در خود جای داده‌اند درحالی‌که چراغ‌های دنده عقب در پایین و مه‌شکن در یک سمت نصب شده‌اند. لوگوی کلاسیک لکسوس نیز با نوشته بزرگ LEXUS روی نوار LED بالایی جایگزین شده است.

نسل جدید ES با افزایش قابل‌توجه ابعاد، فضای بیشتری برای سرنشینان فراهم کرده است. طول کلی خودرو به ۵,۱۴۰ میلی‌متر (افزایش ۱۶۵ میلی‌متری نسبت به نسل قبل)، عرض به ۱,۹۲۰ میلی‌متر (افزایش ۵۵ میلی‌متری) و فاصله محوری به ۲,۹۵۰ میلی‌متر (افزایش ۸۰ میلی‌متری) رسیده است. ارتفاع مدل هیبریدی نیز ۱,۵۵۵ میلی‌متر (افزایش ۱۱۰ میلی‌متری) و مدل برقی ۱,۵۶۰ میلی‌متر (افزایش ۱۱۵ میلی‌متری) است. وزن خودرو از ۱۷۸۵ کیلوگرم برای مدل محرک جلوی ES300h تا ۲۲۸۵ کیلوگرم برای مدل چهارچرخ محرک الکتریکی ES500e متغیر است.

این خودرو بر پایه نسخه به‌روز شده پلتفرم TNGA GA-K تویوتا ساخته شده که استحکام بدنه را افزایش داده و با بهره‌گیری از سیستم تعلیق عقب چند اتصالی، کیفیت سواری را بهبود بخشیده است. فرمان‌پذیری چرخ‌های عقب با زاویهٔ ۴ درجه‌ای نیز چابکی در سرعت‌های پایین و پایداری در سرعت‌های بالا را تضمین می‌کند. رینگ‌ها از ۱۸ تا ۲۱ اینچ متغیر هستند اما در مدل‌های الکتریکی برای برد بهینه از رینگ‌های ۱۹ اینچی استفاده شده است.

کابین لکسوس ES مدل با طراحی مینیمال و حذف دکمه‌های سنتی، رویکردی مدرن به تجمل را نشان می‌دهد. صفحه آمپر دیجیتال ۱۲.۳ اینچی برای راننده و صفحه‌نمایش لمسی ۱۴ اینچی اطلاعاتی-سرگرمی، داشبورد را تحت سلطه خود دارند. برخی نسخه‌ها به صفحه‌نمایش اختصاصی برای سرنشین جلو مجهزند که احتمالاً بسته به بازار سفارشی خواهد بود. روی فرمان لوگوی برجسته “Lexus” جایگزین نشان سنتی شده و دسته‌دنده جای خود را به یک انتخاب‌گر کوچک داده است. چند کلید لمسی و یک دکمه فیزیکی تنظیم صدا در زیر صفحه‌نمایش حفظ شده‌اند تا کاربری آسان‌تر شود. سقف پانورامیک شیشه‌ای با قابلیت تنظیم شفافیت، صندلی‌های عقب با ماساژور و پنل اختصاصی کنترل تهویه در کنسول عقب، راحتی سرنشینان را به سطح بالاتری ارتقاء داده‌اند.

نسل جدید این سدان ژاپنی با دو پیشرانه هیبریدی و دو پیشرانه برقی عرضه می‌شود. پیشرانه‌های هیبریدی شامل موتورهای ۲.۰ و ۲.۵ لیتری هستند. مدل پایه با موتور ۲.۰ لیتری و محرک جلو، ۱۹۴ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۹.۴ ثانیه دارد اما این نسخه در آمریکا عرضه نمی‌شود. مدل ES350h با موتور ۲.۵ لیتری و انتقال قدرت محرک جلو یا چهارچرخ محرک، ۲۴۴ اسب بخار قدرت دارد و شتاب آن به ۷.۸ ثانیه می‌رسد. مدل الکتریکی پایه، ES350e محرک جلو با ۲۲۱ اسب بخار و شتاب ۸.۹ ثانیه است که بردی ۶۸۵ کیلومتری (استاندارد چین) یا حدود ۴۸۳ کیلومتر (استاندارد آمریکا) ارائه می‌دهد. مدل الکتریکی چهارچرخ محرک با نام ES500e هم ۳۳۸ اسب بخار قدرت، شتاب ۵.۹ ثانیه و برد ۶۱۰ کیلومتری (طبق استاندارد چین) دارد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط