یک‌شنبه 29 مهر 1403 - 03:10

کد خبر 88211

دوشنبه 22 خرداد 1402 - 08:21:41


اپل احتمالاً روی مدل ارزان‌تر ویژن پرو کار می‌کند


زومیت/ افشاگری خوش‌سابقه می‌گوید اپل مشغول کار روی مدل ارزان‌تری از هدست ویژن پرو است که احتمالاً تا پایان ۲۰۲۵ با نام ویژن وان عرضه می‌شود.
 
در کنفرانس WWDC 2023، اپل ویژن پرو، اولین هدست واقعیت ترکیبی خود را پرده‌برداری کرد. این هدست ۳٬۵۰۰ دلار قیمت دارد و تا اوایل ۲۰۲۴ روانه‌ی بازار نمی‌شود. با‌این‌حال، اپل از همین حالا کار روی مدلی ارزان‌تر را شروع کرده است.

مارک گرمن، افشاگر خوش‌سابقه‌ی بلومبرگ، می‌گوید مدل ارزان‌تر ویژن پرو تا پایان سال ۲۰۲۵ از راه می‌رسد. اپل هم‌زمان مشغول کار روی مدلی جدید از ویژن پرو است که پردازنده‌ی سریع‌تری دارد و عملکرد بهتری درمقایسه با نسل اول نشان می‌دهد. به‌نوشته‌ی 9to5Mac، احتمالاً مدل ارزان‌تر ویژن پرو در نهایت با نام ویژن یا ویژن وان رونمایی خواهد شد.

قیمت ۳٬۵۰۰ دلاری ویژن پرو بسیاری از کاربران را از خرید این هدست منصرف می‌کند؛ اما نباید فراموش کنیم که هزینه‌ی تولید این دستگاه بسیار گران است. پردازنده‌های M2 و R1 و دو نمایشگر میکرو OLED با وضوح 4K، گران‌ترین قطعات ویژن پرو هستند.

اپل احتمالاً برای کاهش قیمت ویژن وان از نمایشگرهایی با وضوح کمتر استفاده می‌کند و سراغ پردازنده‌ای با قدرت کمتر می‌رود. به‌علاوه گرمن انتظار دارد که ویژن وان به تعداد کمتری از دوربین‌ها و حسگرها مجهز باشد.

ممکن است ویژن وان بدون قابلیت صدای فراگیر تولید شود تا کاربران مجبور باشند که ایرپاد پرو بخرند. حذف دوربین سه‌بعدی و استفاده از هدبند ساده‌تر دیگر تغییراتی است که برای ویژن وان پیش‌بینی شده.

مارک گرمن می‌گوید که با تغییرات یادشده، ویژن وان چندصد دلار ارزان‌تر از ویژن پرو دردسترس مشتریان قرار می‌گیرد.



پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط