دوشنبه 10 تیر 1404 - 19:49

کد خبر 889261

جمعه 27 اردیبهشت 1404 - 11:35:37


آمار عجیب در مزاحمت‌های تلفنی 112؛ تماس‌های مزاحم بیش از 14 برابر تماس‌های واقعی


ایسنا/ سخنگوی جمعیت هلال‌احمر از مزاحمت‌های تلفنی برای سامانه امدادی ۱۱۲ انتقاد کرد. مجتبی خالدی در این باره گفت:‌ سال گذشته ۲۸ میلیون بار تلفن ۱۱۲ زنگ خورد و یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر به کمکِ جمعیت هلال‌احمر، سازمان داوطلبان، معاونت بهداشت و درمان و داروخانه‌ها نیاز داشتند.

وی با اشاره به امکان تماس با سامانه ۱۱۲ حتی درصورت نداشتن سیم‌کارت در گوشی، در عین حال از مراحمت های تلفنی به ۱۱۲ انتقاد کرد و گفت:  خطوط هلال‌احمر محدود است و مزاحمت‌ها موجب می‌شود بسیاری افرادِ نیازمند به کمکِ فوری پشت خط بمانند؛ خاصه اینکه در حوادث ترافیکی و کوهستان، انفجار، آوار و... گرفتار هستند.

به گفته خالدی، سال گذشته ۴۲ هزار و ۴۳۲ مورد عملیات انجام شد و ۵۳۷ هزار و ۲۱۳ نفر از هم‌وطنان حادثه دیدند.

خالدی در خاتمه سخنان خود در یک برنامه رادیویی بار دیگر تأکید کرد: اشغال‌شدن بیمورد خط ۱۱۲ آسیب جدی به برخی هم‌وطنان وارد می‌کند؛ ازاین‌رو مردم باید با آگاهی کامل و ارائه نشانی دقیق کاری کنند تا همکاران ما به‌سرعت در خدمت آن‌ها باشند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط