شنبه 18 آبان 1404 - 10:39

کد خبر 941165

دوشنبه 17 تیر 1404 - 09:50:00


دستگاه‌های خدمات‌رسان استان مرکزی پای کار خدمت به مردم در جنگ ۱۲ روزه


ایرنا/ جنگ ۱۲ روزه تحمیلی اسرائیل غاصب علیه جمهوری اسلامی از ۲۳ خردادماه آغاز و تا دوم تیرماه ادامه یافت. در این مدت، دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان استان مرکزی به ارائه خدمات لازم مشغول بودند و بدون هیچ مانعی به فعالیت خود ادامه دادند.

حمله تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی به جمهوری اسلامی ایران نه تنها اتحاد، انسجام و همبستگی ملت ایران را چند برابر افزایش داد بلکه نیروهای امدادی و خدمات رسان داوطلبانه پای کار آمدند تا بیشتر از قبل به مردم خدمات ارائه دهند.

بسیاری از نیروهای امدادی استان مرکزی در این روزها از خواب و خوراک خود زدند و هرچه در توان داشتند به کار گرفتند که لطمه‌ای به خدمت رسانی مردم به واسطه جنگ صورت نگیرد.

دستگاه‌های خدمات‌رسان این استان نقش حیاتی و اساسی را در هماهنگی و مدیریت منابع انسانی و زیرساخت‌ها ایفا کردند. با توجه به موقعیت جغرافیایی و اقتصادی استان مرکزی، اقدامات دستگاه‌های خدمات‌رسان در تامین نیازهای اساسی جامعه، حفظ امنیت و انتظامات داخلی، و ارائه کمک‌های انسانی به آسیب‌دیدگان، نه‌تنها به کاهش تبعات جنگ کمک کرد، بلکه نشان‌دهنده همبستگی و انسجام اجتماعی در مواجهه با بحران بود.

انجام ۱۹۸ عملیات امدادی توسط آتش‌نشانان اراکی

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک گفت: آتش‌نشانان این شهر در جنگ ۱۲ روزه ۱۹۸ عملیات خدماتی، اطفای حریق و حوادث را انجام دادند.

مجتبی خراجی افزود: خدمت رسانی در آتش‌نشانی اراک در مدت جنگ ۱۲ روزه اسرائیل غاصب علیه کشور، لحظه‌ای متوقف نشد و ۱۲۸ ساعت و ۲۵ دقیقه خدمت به مردم این شهر صورت گرفت.

وی بیان کرد: علاوه بر انجام عملیات‌های مختلف، جلسات آموزشی مختلفی با کارخانه‌جات و واحدهای صنعتی و تولیدی در راستای مقابله با خطر از جمله جنگ برگزار شد.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک ادامه داد: در شرایط عادی و طبق استانداردها، نیروهای آتش‌نشان باید پس از هر شیفت کاری ۲ شیفت استراحت داشته باشند اما در جنگ ۱۲ روزه تمام نیروها یک شیفت کار و یک شیفت استراحت داشتند.

حضور روزانه ۴۰۰ نیروی اورژانس استان مرکزی در جنگ ۱۲ روزه

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: روزانه ۴۰۰ نیروی اورژانس این استان در جنگ ۱۲ روزه تحمیلی اسرائیل علیه جمهوری اسلامی در ۸۵ پایگاه ۱۱۵ حضور داشتند و به مردم خدمات لازم را ارائه دادند.

بهروز ایران نژاد افزود: در این روزها چهار هزار و ۷۱۲ ماموریت توسط اورژانس استان مرکزی انجام شد که ۹۶ مورد آن مربوط به حادثه‌دیدگان جنگ بود.

وی بیان کرد: تمام خدمات اورژانسی لازم در طول جنگ ۱۲ روزه به مردم استان مرکزی ارایه شد و کوچکترین خللی در روند کارها ایجاد نشد.

حضور ۴۸ تیم عملیاتی هلال احمر استان مرکزی در جنگ ۱۲ روزه

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی گفت: ۴۸ تیم عملیاتی این جمعیت در جنگ ۱۲ روزه اسرائیل بر علیه کشور حضور داشتند.

علیرضا شهرجردی افزود: تمام نیروهای امداد و نجات از جمله پایگاه‌های جاده‌ای، تیم واکنش سریع، آنست (سگ‌های تجسس) و مراکز شعب بویژه در شهرستان‌های خنداب، خمین و زرندیه در آماده‌باش کامل بودند.

وی بیان کرد: ۳۶ تیم عملیاتی امداد و نجات استان مرکزی برای امدادرسانی به مناطق مورد اصابت توسط رژیم صهیونیستی اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی ادامه داد: ۱۶۰ نفر از فرماندهان و اعضای تیم سحر این جمعیت برای پاسخگویی به مردم در سامانه ۴۰۳۰ و هفت تیم‌ دادرس پیشرفته استان در قالبه ۶۰ نفر جهت کمک به تیم‌های امدادی در صورت نیاز برای برپایی چادرهای امدادی فرا خوانده شدند.

شهرجردی اظهار کرد: آموزش‌های همگانی به صورت مجازی نیز در کانال‌ها و گروه‌های استانی به صورت مستمر ارایه شد.

سه تن و ۶۰۰ کیلوگرم زباله شهر اراک در جنگ ۱۲ روزه جمع‌آوری شد

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک گفت: جنگ ۱۲ روزه اسرائیل بر علیه کشور مانعی برای خدمت‌رسانی به شهروندان از سوی این سازمان نشد و در این روزها سه تن و ۶۰۰ کیلوگرم زباله مردم این شهر جمع‌آوری شد.

مهدی فدوی افزود: در جنگ ۱۲ روزه ۷۰۰ نفر نیروی مدیریت پسماند شهرداری اراک در محل خدمت خود حاضر بودند و تمام موارد مورد نیاز نظافت شهری را انجام دادند.

وی بیان کرد: این جنگ بار دیگر اتحاد و انسجام ایرانیان در زمان سخت را به دنیا نشان داد و دشمنان بدانند با هیچ توطئه‌ای نمی‌توانند در این سرزمین فتنه‌انگیزی کنند.

کلام آخر:

دستگاه‌های خدمات‌رسان استان مرکزی با استفاده از منابع موجود و باهمکاری و همبستگی نهادهای مختلف، موفق به مدیریت بحران‌ها و پاسخگویی به نیازهای شهروندان شدند. اقدامات آن‌ها در زمینه تأمین امنیت، امدادرسانی به آسیب‌دیدگان، و حفظ نظم و آرامش اجتماعی، نقشی کلیدی در کاهش اثرات منفی جنگ ایفا کرد.

به‌همین دلیل، درس‌های زیادی از این تجربه آموخته شده است که می‌تواند به بهبود و توسعه فرایندهای خدمات‌رسانی و مدیریت بحران در آینده کمک کند. آگاهی از توانمندی‌ها و نقاط قوت دستگاه‌های خدمات‌رسان، همچنین شناسایی چالش‌ها و کمبودها در این دوره، فرصتی برای برنامه‌ریزی بهتر و پیشگیری از مشکلات مشابه در مواقع بحرانی آینده فراهم می‌آورد.

بنابراین، تقویت توانایی‌های این دستگاه‌ها و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای مدیریت موثر در بحران‌ها، امری ضروری برای تضمین امنیت و رفاه جامعه محسوب می‌شود.






پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط