چهارشنبه 29 آبان 1404 - 04:01

کد خبر 949726

دوشنبه 24 تیر 1404 - 14:10:00


استاندار یزد: تهاجم رسانه‌ای دشمن با ایران بی‌وقفه تداوم دارد


ایرنا/ استاندار یزد با بیان اینکه گاهی به دلیل درگیری زیاد در کارهای اجرایی از حوزه رسانه غافل می‌شویم، گفت: با وجود آتش بس در جنگ سخت با دشمن، اما هجمه و جنگ رسانه‌ای دشمنان ایران بدون توقف ادامه دارد و باید به این عرصه بیش از پیش توجه شود.

محمدرضا بابایی روز دوشنبه در نشست شورای اطلاع رسانی استان با تحلیل شرایط جنگ تحمیلی ۱۲ روزه رژیم صهیونیستی علیه کشور و ضرورت‌های رسانه‌ای پس از این تجاوز اظهار داشت: دشمن در حوزه رسانه‌ و افکار عمومی سرمایه‌گذاری قابل توجهی انجام داده است و با وجود ضربات سختی که از ایران دریافت کرده، سعی در پیروز نشان داده خود از طریق ابزار رسانه دارد.

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی با گذشت ۲ سال از آغاز جنگ در غزه و با وجود جنایات جنگی و نسل کشی‌های انجام شده در سرزمین‌های اشغالی، هنوز هم موفق به شکست حماس نشده و در مقابل یمن نیز آسیب پذیر بوده است و در تجاوز به ایران نیز پیروزی چشمگیری نداشته و ضربات شدیدی را متحمل شد اما با بستن جریان اطلاع رسانی مانع از انتشار اخبار شکست‌ها و ضربات جنگ ۱۲ روزه شده و با روایت‌سازی های مختلف سعی دارد چهره‌ای پیروز را از خود به نمایش بگذارد.

استاندار یزد تصریح کرد: تمام امید صهیونیست‌ها در این حمله به ایجاد آشفتگی داخلی در ایران بود که وطن دوستی و هوشیاری مردم ایران این فرصت را به دشمن و خائنان نداد، روایت رسانه‌های داخلی از این انسجام در داخل کشور باید پررنگ تر باشد.

بابایی ادامه داد: بسیاری از تحلیلگران مشهور جهان مانند عبدالباری عطوان ایران را پیروز این جنگ عنوان کرده اند و با وجود فضای بسته اطلاع رسانی در خصوص خسارات جنگ برای رژیم صهیونیستی با تحلیل پیام‌های منتشر شده از سوی ساکنان سرزمین‌های اشغالی از موفقیت ایران در پاسخ با تجاوز رژیم صهیونیستی خبر می دهند.

وی با تاکید بر برگزاری منظم نشست‌ها شورای اطلاع رسانی و هدایت‌گری در زمینه بازنمایی رسانه‌ای نقاط قوت و توانمندی های کشور در مبارزه با رژیم صهیونیستی، آمریکا و دیگر حامیان این رژیم افزود: موضوع رسانه امروز به یکی از مولفه‌های مهم قدرت تبدیل شده و ضرورت دارد در این زمینه به صورت هدفمند در استان اقدام شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد نیز در این نشست گفت: با توجه به تجاوز رژیم صهیونیستی به استان یزد این اولین تجربه استان در زمینه جنگ بود و دشمن به دنبال بهره برداری تبلیغاتی از حمله به یزد بود و در این زمینه در رسانه‌های حامی این رژیم تبلیغات زیادی صورت گرفت.
اسماعیل دهستانی ادامه داد: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته عملکرد رسانه‌های استان در جریان جنگ تحمیلی ۱۲ روزه مناسب ارزیابی شد و پیش بینی‌های لازم برای ایجاد اتاق واکنش سریع در زمینه رسانه بحران در مواقع بروز شرایطی مانند تجاوز نظامی دشمن در دستور کار قرار گرفته است.

مجید دهقانی‌زاده رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد نیز گفت: در این جنگ تحمیلی، عملکرد دولت و سایر بخش‌ها مطلوب بود و این موضوع کمتر رسانه‌ای شد، به عنوان مثال در شرایط جنگ دولت در زمینه پرداخت حقوق، مدیریت بازار و فضای عمومی جامعه عملکرد چشمگیری داشت اما این مباحث کمتر مورد توجه قرار گرفت که باید به این گونه موارد نیز از منظر رسانه‌ای توجه بیشتری صورت گیرد.

حسین دشتی سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد نیز در این نشست عملکرد رسانه‌های استان و فعالیت آنها در پوشش اخبار تجاوز نظامی دشمن را مثبت ارزیابی کرد و افزود: به مظنور ارتقاء عملکرد رسانه‌های استان در چنین شرایطی ایجاد کمیته خبری جنگ و رفع فیلتر اینترنت خبرنگاران به منظور افزایش سرعت در انتشار روایت اول از عواملی است که ضمن جلب نظر مخاطبان، مانع از رجوع شهروندان به رسانه‌های بیگانه و غیرمعتبر می شود.

یک مقام آگاه امنیتی نیز در این نشست اظهار داشت: تضعیف مولفه‌های قدرت در یک جامعه باعث می‌شود تا دشمن زمینه را برای تجاوز مناسب احساس کند و اگر مشروعیت اجتماعی تضعیف شود، دوباره ممکن است دشمن در صدد تهدید مجدد کشور برآید، لذا تقویت مولفه های قدرت به خصوص پشتوانه های مردمی نظام باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد که در این زمینه رسانه‌ها نقش بسیار اثرگذاری دارند.
احسان کریمی مدیرکل صدا و سیمای استان یزد نیز گفت: در بحث روایت سازی و جریان سازی در استان یزد فرصت های زیادی وجود دارد که محرم یکی از مهمترین فرصت‌ها در این زمینه است اما در زمینه گفتمان سازی برای اقشار مختلف و بعد از آن در حوزه جریان سازی نیاز به کار بیشتر است.






پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط