چهارشنبه 04 مهر 1403 - 10:56

کد خبر 12317

سه‌شنبه 15 فروردین 1402 - 09:16:00


عابدینی: قلعه‌نویی شایسته تیم ملی است


ورزش 3/ امیر عابدینی نیاز به معرفی ندارد. فردی شناخته شده در عرصه مدیریت که همواره اثرگذار بوده است.
 
در فوتبال اگر اغراق نباشد، اگر درباره وی بگوییم با پیشینه ملی و باشگاهی یکی از تاثیرگذار‌ترین مدیران فوتبال ماست. عابدینی در گفت‌وگویی با مجید سعیدی از روزنامه‌نگاران ورزشی قدیمی به حمایت از امیر قلعه‌نویی پرداخته است.
او می‌گوید: سال ١٣٧٤ که استانکو سرمربی پرسپولیس بود، روزی به من گفت: از بین بازیکنان حال حاضر سه نفر دارای شایستگی‌های مدیریتی در امر مربیگری هستند. 
احمد عابدزاده (که بعدها آسیب دید)، مجتبی محرمی (که مسیر زندگی‌اش عوض شد) و امیر قلعه‌نویی که ثابت کرد به صورت کلاسیک از بضاعت مدیریتی برخوردار است و نسبت به درک فوتبال پتانسیل بالایی دارد. استانکو یک فوتبال شناس و استعدادیاب متبحری بود، معتقد بود که در بازار فوتبال این سه نفر از توانایی‌های خوبی برخوردارند و باید روی آن‌ها سرمایه‌گذاری بشود. 
او ادامه داد: امروز می‌بینیم امیر قلعه نویی در سطح باشگاهی به دفعات لیاقت و شایستگی خود را به اثبات رسانده است، در سطح ملی برخلاف ١٧ سال پیش که جوان‌تر بود، اکنون بسیار پخته شده و گذر زمان درباره‌ی او قضاوت عادلانه‌ای خواهد داشت. 

عابدینی در پایان گفت: نکته مهمی که باید به آقای تاج یادآور شد؛ این است که جام ملت‌ها با جام جهانی زمین تا آسمان تفاوت دارد. برای جام جهانی ٥ تیم از آسیا به این مسابقات راه پیدا می‌کنند، اما در جام ملت‌ها فقط یک تیم قهرمان می‌شود. در این جام بضاعت مدیریتی و مالی وحشتناک است. آقای تاج چند دوره آن را تجربه کرده است و یقیناً می‌داند در آسیا تیم‌های ژاپن، کره، عربستان، قطر و استرالیا چه بضاعتی دارند، ضمن اینکه از ازبکستان، امارات، عراق و عمان نمی‌توان به سادگی گذشت. بنابراین باید همه‌ی امکانات را بسیج کرد و به حمایت از تیم ملی و امیر قلعه‌نویی پرداخت.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط