شنبه 07 مهر 1403 - 16:53

کد خبر 289483

شنبه 04 آذر 1402 - 12:46:03


احمد کریمی اصفهانی به روایت اسدالله بادامچیان


ایسنا/ دبیرکل حزب موتلفه اسلامی به مناسبت درگذشت مرحوم حاج احمد کریمی اصفهانی پیام تسلیتی صادر کرد.

اسدالله بادامچیان برای مرحوم کریمی اصفهانی نوشت: « ارتحال ناگهانی برادر ارجمند مرحوم احمد کریمی اصفهانی موجب تأسف و تاثر عمیق همه آنها که او را  می شناختند و اینجانب که نیم قرن با او در فراز و نشیب های انقلاب اسلامی همراهی داشتم، شد.

مرحوم کریمی از یاران دیرینه امام خمینی(ره) و رهبری و دبیر کل جامعه انجمن های اسلامی اصناف و بازار بود و از نوجوانی در خدمت نهضت شکوهمند امام در کنار جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین  و ملت بزرگ ایران حضور صادقانه داشت.

فداکاری های او در مبارزه علیه طاغوت و استکبار امریکا و صهیونیست و دولت های استعماری در هر جبهه و جایگاهی که امکان می یافت بسیار ارزشمند بود. تشکیلات مؤتلفه اسلامی و صحنه های مبارزه و جهاد به ویژه در سال های ۵۶ و۵۷ و ساماندهی راهپیمایی ها و حضور شجاعانه در تظاهرات و کمک به مجروحان در ۱۷ شهریور و جمعه خونین و صحنه های حماسی آن روزها او را نمونه ای از جهاد گران اسلام قرار داد.

مرحوم حاج احمد کریمی از فعالان روزهای سرنوشت ساز دهه بهمن ۵۷ و استقرار نظام جمهوری اسلامی و از خادمان بدون چشمداشت و امانتدار این نعمت خداوندی بود.

وی در هر جا و هر خدمتی که از او برمی آمد خالصانه انجام وظیفه کرد . حضور در جبهه های دفاع مقدس و پشتیبانی از جبهه ها، ساماندهی حضور بازاریان و اصناف در جبهه ها، در رسیدگی به آسیب دیدگان در ۸ سال نبرد حق علیه باطل در کنار مرحوم حاج سعید امانی و یارانش، در خدمت به محرومان و تقدیم امداد و یاری به آنها و در کنار مرحوم عسگراولادی، در تشکل های اسلامی مانند حزب جمهوری اسلامی در خدمت شهید بهشتی، شهید باهنر و مقام معظم رهبری، در حزب مؤتلفه اسلامی که از مؤسسین و بنیانگذاران آن با موافقت و نظر مبارک امام بود. در تشکل جبهه پیروان خط امام و رهبری، در جامعه  انجمن های اسلامی اصناف و بازار و نهاد ها و کمیته ها و صندوق های قرض الحسنه، خدمات ارزشمندی را تقدیم کرد.

او در انتخابات ها بنا به وظیفه دینی و ولایی بدون هر نوع توقع در کنار جامعه روحانیت مبارز و       جامعه مدرسین و تشکل ها و چهره های متعهد و متدین حضور فعال داشت و خدمات بسیار ارزشمندی را به ثمر می رساند و اخرین خدمت صادقانه اش در سنگر سازمان اقتصاد اسلامی که مربوط به صندوق های قرض الحسنه است با رأی اعضاء ، مسئولیت یافت.
مرحوم حاج احمد کریمی عضو شورای مرکزی مؤتلفه اسلامی و از مؤسسین آن، عضو هیأت داوری و از چهره های بر جسته این تشکل بود.

وی در نبرد اقتصادی استکبار با ایران اسلامی و تحریم ها در بازارهای اسلامی، جهادگری توانا و دارای طرح و تفکر جهادی بود و در برابر توطئه ها و فتنه ها و نقشه های منافقان و معاندان رکنی مقاوم بود و نقش موثر داشت.

اینجانب درگذشت این یار دیرینه رهبری و ملت را به محضر مقام معظم رهبری، روحانیت محترم و  جامعه اقتصاد و بازاریان و همراهان او در جامعه انجمن های اسلامی اصناف و بازار و حزب مؤتلفه اسلامی و خانواده مکرم او و سایر بستگان صمیمانه تسلیت می گویم.
برای او رحمت الهی و علو درجات و برای بازماندگان و یارانش صبر و اجر مسئلت دارم.

اَللَهُمَ اغْفِرْ لَنَا وَلِإِخْوَانِنَا الَّذِینَ سَبَقُونَا بِالْإِیمَانِ»


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط