چهارشنبه 04 مهر 1403 - 10:58

کد خبر 302920

پنج‌شنبه 16 آذر 1402 - 18:29:00


استقبال پوتین از رئیسی؛ رایزنی در مورد غزه و مبادلات اقتصادی


آخرین خبر/روسای جمهور ایران و روسیه در مسکو با یکدیگر دیدار کردند. در این دیدار رئیس جمهور کشورمان از پوتین برای سفر به تهران دعوت کرد.

رایزنی درخصوص مسائل دوجانبه از جمله تعاملات اقتصادی و نیز گفت وگو در خصوص موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی به‌ویژه موضوع فلسطین و تحولات غزه اصلی‌ترین دستورکار رئیس‌جمهور در سفر یک‌روزه به روسیه است. رئیس جمهور روسیه در دیدار با همتای ایرانی خود در مسکو گفت: حجم مبادلات تجاری ایران و روسیه 20 درصد افزایش و به 5 میلیارد دلار رسیده است. تعجب کردیم شرکت های روسیه علاقه داشتند تا در نمایشگاه های دایر در ایران شرکت کنند.

مهم ترین بخش های اظهارات رئیس جمهور ایران در دیدار با رئیس جمهور روسیه به شرح ذیل است:

✔️متاسفانه امروز سازمان های بین المللی و تشکل های مدعی حقوق بشر کارآیی خود را از دست داده اند.
✔️همکاری های خوبی با روسیه در حوزه انرژی، کشاورزی و کار دانش بنیان داشتیم. در جهت منافع دو کشور و دو ملت ایران و روسیه در همه حوزه ها می تواند گام های بهتری برداشته شود.
✔️ آنچه که امروز بشریت را رنج می برد یکجانبه گرایی و نظام ناعادلانه جهانی است. جلوه این یکجانبه‌گرایی و نظام ناعادلانه جهانی را امروز می توان در غزه دید. ✔️باعث تاسف است که بیش از 6 هزار کودک توسط رژیم صهیونیستی کشته شده است. تاسف بار اینکه جنایات مورد حمایت آمریکا و کشورهای غربی قرار می گیرد.

✔️باید هرچه سریع تر جلوی بمباران غزه گرفته شود.
✔️در هر 10 دقیقه یک کودک در فلسطین کشته می شود.

استقبال پوتین از دعوت رئیسی برای سفر به ایران

رئیس جمهور روسیه اظهار داشت: حتما از دعوت شما برای سفر به ایران استقبال می کنم. امضای موافقت نامه ایجاد تجارت آزاد بین ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا در برنامه های ما قرار دارد.

پوتین: بهترین آرزوها را به مقام معظم رهبری برسانید 

پوتین گفت: موجب امتنان خواهد بود که بهترین آرزوها را خدمت مقام معظم رهبری برسانید، چون ایشان از روابط ما حمایت می‌کنند. 


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط