جمعه 30 شهریور 1403 - 22:06

کد خبر 325560

سه‌شنبه 12 دی 1402 - 10:22:00


سردار طلایی نیک: حاج قاسم خود را وقف امنیت ایران کرده بود


برنا/ سخنگوی وزارت دفاع با اشاره به ۴۰ سال جهاد و مبارزه سردار سلیمانی اظهار داشت: حاج قاسم با تمام وجود خودش را وقف امنیت و جهاد کرده بود و از زمانی که وارد سپاه شد در اوایل پیروزی انقلاب تا لحظه شهادت لباس رزم را کنار نگذاشته بود.
 
سردار رضا طلایی‌نیک سخنگوی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در گفتگو با برنا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به وجود فرماندهان برجسته نظامی در طول ۴۵ سال پیروزی انقلاب اسلامی، اما چگونه سردار سلیمانی به یک چهره قهرمان ملی برای همه سنین تبدیل شد، گفت: سردار سلیمانی ابعاد شخصیتی جامعی داشتند در واقع جامعیت شخصیت سردار سلیمانی جایگاه این شهید بزرگ را برجسته کرد، چون سردار به لحاظ ویژگی‌های فردی و شخصیتی یک فرمانده خود ساخته، به لحاظ معنوی ایمان و تقوای بالا و توجه به همه ابعاد تکاملی یک انسان مومن و متقی و انسان موفق را سعی کرده بود در ۴۵ سال عمر با برکت خود را پس از پیروزی انقلاب و قبل از انقلاب در دوران نوجوانی داشته باشد.

همدلی خوبی میان حاج قاسم و مردم منطقه شکل گرفته بود
سخنگوی وزارت دفاع با اشاره به ۴۰ سال جهاد و مبارزه سردار سلیمانی اظهار داشت: حاج قاسم با تمام وجود خودش را وقف امنیت و جهاد کرده بود و از زمانی که وارد سپاه شد در اوایل پیروزی انقلاب تا لحظه شهادت لباس رزم را کنار نگذاشته بود، بعد از جنگ تحمیلی هم در عرصه‌های دیگر در مبارزه با اشرار و تروریست که عملیات ناامن سازی در مناطق شرقی ایران را انجام می‌دادند نقش آفرین بود.

سردار طلایی نیک حاج قاسم را در شکل گیری و تقویت جبهه مقاومت در منطقه حتی قبل از بوجود آمدن جریان تکفیری و تروریسم داعش نقش آفرین خواند و خاطرنشان کرد: در جریان مقابله با بزرگترین شبکه تروریستی داعش و جریان تکفیری که از طرف محور‌های عبری و عربی و استکبار و غربی کمک و حمایت می‌شدند، شهید سلیمانی نقش محوری و بی‌بدیل داشت و جایگاه ایشان برجسته بود.

وی افزود: سردار سلیمانی اُنس و ارتباط بسیار معنوی و اجتماعی با مردم داشت، ضمن اینکه جایگاه رفیعی نظامی و فرماندهی خود را دارا بود، اما همانند مردم زندگی می‌کرد و در فضای اجتماعی حضور داشت.

این مقام ارشد نظامی عنوان کرد: همدلی و هم عقیده و هم منش بودن بین مردم و شهید سلیمانی در ایران و کشور‌های منطقه شکل گرفته بود و سردار علاوه بر فاتح شکست حاکمیت تروریسم داعش در منطقه به عنوان شخصیت محبوب در بین مردم و ملت‌ها و رزمندگان مقاومت شناخته می‌شود.

مکتب حاج قاسم همبستگی میان مردم منطقه نسبت به سرنوشت سایر کشورها بوجود آورد
سردار طلایی‌نیک در خصوص نقش سردار سلیمانی در یکپارچگی محور مقاومت خاطرنشان کرد: پیوند معنوی و اعتقادی که بین جبهبه مقاومت در کشور‌های منطقه ایجاد شد از نقش‌های سردار سلیمانی است در واقع حاج قاسم که به مکتب حاج قاسم تعبیر می‌شود، این مکتب الهام بخشی معنوی و اعتقادی و ایجاد همبستگی طبیعی بین ملت‌ها و مردم منطقه نسبت به سرنوشت سایر کشور‌ها و ملت‌ها را بوجود آورده است.

وی با بیان اینکه "فرهنگ همبستگی و حمایت معنوی از فلسطین و قدس بخشی از ماهیت فکری و مکتب حاج قاسم است" ادامه داد: این مکتب امروز ماهیت فرهنگی دارد حتی اگر از نظر سازمانی و سرزمینی عملیات مقاومت در کشور‌های گوناگون جداگانه روند‌هایی طی می‌کند و هیچ‌گونه ارتباط ساختاری و سازمانی  با هم ندارد.

سردار طلایی نیک با اشاره به تاثیر زیرساخت فکری و فرهنگی جبهه مقاومت از مکتب حاج قاسم گفت: جبهه مقاومت در برابر اشغال و تروریسم و جنایت نمی‌تواند بی تفاوت باشد این محصول آموزه‌های سردار سلیمانی در فرهنگ مقاومتی است که در کشور‌های منطقه شکل گرفته و این فرهنگ فرامرزی و فراسازمانی است.

این مقام عالیرتبه نظامی با تاکید بر اینکه فرهنگ به طور کلی اثربخشی فراجغرافیایی دارد، خاطرنشان کرد: بنابراین سردار در پایه ریزی فرهنگ همبستگی و حمایت و برادری و اخوت بین گروه‌های مقاومت در برابر صهیونیست و تروریسم و استکبار نقش تعیین کننده‌ای داشته است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط