شنبه 31 شهریور 1403 - 01:13

کد خبر 3518

شنبه 05 فروردین 1402 - 15:16:00


گلایه شهروندان مشهدی از افزایش قیمت میوه


فارس/ افزایش قیمت میوه و صیفی‌جات طی یک هفته گذشته، گلایه برخی زائران و مجاوران را به دنبال داشته است.

گزارش‌ها حاکی است قیمت برخی از اقلام میوه و صیفی‌جات طی چند روز گذشته افزایش قابل توجهی داشته است، به شکلی که برای خرید چند عدد میوه حداقل باید ۱۰۰ هزار تومان هزینه کرد.
بر اساس مشاهدات میدانی از میوه‌فروشی‌های سطح شهر مشهد، هر کیلو سیب زرد و قرمز در فروشگاه‌های مختلف بین ۳۰ تا ۴۰ هزار تومان فروخته می‌شود. سیب‌زمینی ۱۲ تا ۲۰ هزار تومان، پیاز ۱۶ تا ۲۶ هزار تومان، موز ۵۹ تا ۷۰ هزار تومان، بادمجان ۱۵ تا ۲۵ هزار تومان، پرتقال ۲۲ تا ۳۳ هزار تومان، گوجه‌فرنگی هفت تا ۱۵ هزار تومان عرضه می‌شود و برخی فروشگاه‌ها با توجه به کیفیت محصولاتشان این محصولات را گران‌تر می فروشند.
حسین آزادی، رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار مشهد درباره دلایل افزایش قیمت میوه طی روزهای گذشته اظهار کرد: افزایش هزینه حمل در روزهای تعطیل عید موجب افزایش قیمت برخی از اقلام میوه‌های پرمصرف شد.
آزادی اضافه کرد: امسال به خاطر موضوع تنظیم بازار، بار زیادی در میادین خریداری نشد و قیمت‌های کف میدان تا حدودی افزایش یافته است. 
وی افزود: از ابتدا قرار بود قیمت تنظیم بازار ۱۰ درصد زیر قیمت میادین باشد. از آن جایی که قیمت ها در میادین میوه و تره‌بار هم تا حدودی بالاتر رفت، قیمت میوه‌های تنظیم بازاری هم افزایش یافت. 
آزادی ادامه داد: در روزهای تعطیل عید، کرایه حمل میوه افزایش قابل توجهی داشته است و همین افزایش کرایه‌ها موجب افزایش قیمت میوه و تره‌بار شد. اکنون پرتقال تنظیم بازار در حدود ۲۲ هزار تومان و سیب هم در حدود ۲۸ هزار تومان به فروش می رسد.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار مشهد ادامه داد: در روزهای آینده به خاطر ایام ماه مبارک رمضان و با گذشت روزهای تعطیل نوروز قیمت‌ها شکسته می‌شود.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط