پنج‌شنبه 29 شهریور 1403 - 20:04

کد خبر 50887

سه‌شنبه 19 اردیبهشت 1402 - 19:15:00


چانگان یونی V با سایپا به بازار می آید


آخرین خودرو/ به گفته مدیران ارشد سایپا در گفت و گو با خبرنگار آخرین خودرو بیان شد که این شرکت قصد دارد سدان چانگان یونی V را به صورت وارداتی به بازار ایران بیاورد.
سایپا یکی از نخستین شرکت هایی بود که خیلی زود وارد پروسه واردات خودرو شد و اولین خودروهایی که از گمرکات ایران ترخیص شدند هم چانگان های وارداتی سایپا بودند. حالا اطلاعات جدید از شرکت سایپا حاکی از آن است که این شرکت قرار است سدان جذاب یونی V را هم بصورت وارداتی به ایران بیاورد. قبل تر حضور مدل یونی T از این سری چانگان تایید شده بود اما حالا یونی V هم به سبد وارداتی های سایپا اضافه می شود. 
درباره چانگان یونی V
چانگان یونی V به عنوان تنها سدان سری یونی چانگان در سال 2021 و در نمایشگاه خودروی گوانگژوی چین رونمایی شد. خط طراحی بکار رفته در این سدان دقیقا همان چیزی است که در خودروهای دیگر سری یونی یعنی UNI-T و UNI-K دیده بودیم. از جمله المان های مهم طراحی این سری یکپارچگی جلوپنجره و سپر بهمراه چراغ های تمام ال ای دی باریک و کشیده است. زمانی که چانگان یونی V رونمایی شد حتی رسانه های آمریکایی و اروپایی هم به طراحی خاص این سدان پرداختند و این یعنی با سدانی چینی طرف هستیم که برخلاف دیگر هم وطنانش طراحی مدرن و قابل قبولی دارد.

مشخصات فنی چانگان یونی V
چانگان یونی V در بازارهای هدف با پیشرانه های مختلفی عرضه می شود. پیشرانه پایه موتور 1.5 لیتر توربوشارژ TGDI است که توان تولید نهایت قدرت 188 اسب بخار و نهایت گشتاور 300 نیوتن متر را دارد و قدرت در این نسخه بوسیله جعبه دنده 7 سرعته دوکلاچه تَر به چرخ های جلو می رسد. نسخه قوی تر به پیشرانه 2 لیتر توربوشارژ TGDI مجهز است که خروجی های 233 اسب بخار و 390 نیوتن متر را دارد و جعبه دنده در این نسخه از نوع 8 سرعته AT (ساخت کمپانی آیسین ژاپن) است. برای چانگان  یونی وی نسخه ای پلاگین هیبرید هم در نظر گرفته شده که در آن نسخه پیشرانه 1.5 لیتر توربو بهمراه موتور برقی با هم تولید قدرت را انجام می دهند. 

با توجه به محدودیت های قیمتی واردات احتمالا سایپا نسخه ای که به پیشرانه 1.5 لیتر توربوشارژ و جعبه دنده دوکلاچه مجهز است را برای بازار ایران انتخاب کند.

کابین و امکانات چانگان یونی V
کابین یونی V مثل دیگر مدل های سری UNI طراحی مدرن و مینیمال را دارد که ابته برخی از المان های طراحی داشبورد و کابین بی شباهت به مدل های جدید پژو هم نیست. در نسخه فول چانگان یونی V امکاناتی نظیر مالتی مدیای لمسی، جلوآمپر دیجیتال، کروز کنترل تطبیقی، سنسور نور و باران، رادار خطی، رادار نقطه کور و... را داریم که طبیعتا سطح آپشن با توجه به محدودیت های وارداتی و قیمتی می تواند متفاوت باشد.

در ماه های گذشته اطلاعاتی غیر رسمی در مورد مشکل تامین سری یونی چانگان منتشر شده بود که حاکی از آن بود که سایپا با توجه به محدودیت های تولیدی چانگان نمی تواند تعداد زیادی از سری یونی را سفارش گذاری کند. این یعنی خودروهای سری یونی با تعداد کمتری نسبت به دیگر مدل های چانگان وارد خواهند شد اما فعلا واردات یونی T و یونی V قطعی است.

نویسنده : حسین دلاور

آخرین خودرو را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید : - -  


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط