پنج‌شنبه 29 شهریور 1403 - 20:06

کد خبر 50950

چهارشنبه 20 اردیبهشت 1402 - 10:00:00


پیکاپ زامیاد زاگرس با پلاک ملی رویت شد


آخرین خودرو/ به تازگی پیکاپ زامیاد زاگرس با پلاک ملی به خیابان های کشور آمده است. این محصول قرار است در رده پیکاپ های دو دیفرانسیل و اقتصادی بازار قرار گیرد.
نخستین بار سال گذشته و در نمایشگاه تحول صنعت خودرو بود که شرکت زامیاد از پیکاپ زاگرس رونمایی کرد. این خودرو همان دایون V5 است که با مشخصاتی دیگر با نام مکث کلوت هم در بازار ایران حضور دارد. حالا تصاویری از این پیکاپ در خیابان های تهران  ثبت شده که نشان می دهد این پیکاپ پلاک ملی دریافت کرده و بزودی نخستین عرضه از آن صورت می پذیرد. این پیکاپ رقیب مستقیم کاپرا  خواهد بود و چندی پیش قیمت مصوب آن 1 میلیارد و 95 میلیون تومان اعلام شد که البته به این عدد هزینه های عوارض شهرداری، بیمه شخص ثالث و هزینه های شماره گذاری هم اضافه خواهد شد.
مشخصات فنی زامیاد زاگرس
زاگرس قرار است در دو نسخه بنزینی و دیزل به بازار ایران بیاید. در نسخه بنزینی پیشرانه 2.4 لیتری تنفس طبیعی 4 سیلندر را داریم که توان تولید نهایت قدرت 134 اسب بهار و نهایت گشتاور 200 نیوتن متر را دارد. نسخه دیزل پیشرانه 2 لیتر توربودیزل را دارد که خروجی های 150 اسب بخار و 350 نیوتن متر را ثبت می کند. در هر دو نسخه قدرت از طریق جعبه دنده 5 سرعته دستی بصورت استاندارد به چرخ های عقب می رسد و انتقال قدرت به چهار چرخ هم قابل تنظیم است.

در این پیکاپ به نسبت اقتصادی امکاناتی مثل تهویه دستی، آینه های تاشو برقی، دوربین عقب، صفحه نمایش ملتی مدیا 9 اینچی، کروز کنترل، سیستم ورود بدون کلید (نسخه دیزلی) مجهز است. اعلام قیمت پیکاپ زاگرس حواشی زیادی داشت چراکه در ابتدا شرکت زامیاد قیمت 700 تا 800 را برای این خودرو تخمین می زد اما در نهایت قیمت بالای 1 میلیارد و 100 میلیون تومان (با احتصاب هزینه های) برای این محصول در نظر گرفته شد. حال باید دید نخستین شرایط فروش این پیکاپ چه زمانی انجام می شود و چه قیمتی در بازار آزاد برای زاگرس ثبت خواهد شد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط