سه‌شنبه 10 مهر 1403 - 13:03

کد خبر 512034

یک‌شنبه 20 خرداد 1403 - 10:38:00


مایکروسافت تسلیم شد؛ قابلیت Recall ویندوز 11 اختیاری می‌شود


شهر سخت افزار/ به نظر می‌رسد که نگرانی کاربران و صدای متخصصان حوزه امنیت سایبری به گوش مایکروسافت رسیده و این غول فناوری قصد دارد قابلیت Recall را با تغییرات فراوان منتشر کند. برخی از این تغییرات اختیاری شدن استفاده از ریکال در ویندوز 11 و رمزگذاری ESS اسکرین‌شات‌ها خواهند بود.

چند روز قبل مایکروسافت از یک قابلیت مبتنی بر هوش مصنوعی جدید به نام Recall برای کامپیوترهای Copilot+ خود رونمایی کرد. این قابلیت به AI اجازه می‌دهد که هر چند ثانیه یک بار از تمام فعالیت‌های کاربر اسکرین‌شات گرفته و به صورت محلی بر روی رایانه یا لپ‌تاپ ذخیره کند.

به گفته مایکروسافت، قابلیت Recall به کاربر اجازه می‌دهد که در صورت فراموش کردن کاری یا چیزی، به تصاویر ذخیره شده از فعالیت‌های روزانه باز گشته و مشکل خود را برطرف کند. با این وجود، در همان ابتدا متخصصان حوزه امنیت نسبت به Recal و امکان سوءاستفاده از آن ابزار نگرانی کردند.

نظر مایکروسافت در رابطه با Recall تغییر کرد
مایکروسافت اعلام کرده بود که قابلیت Recall به صورت پیش‌فرض در آپدیت جدید ویندوز 11 فعال خواهد بود، با این حال به نظر می‌رسد که نگرانی کاربران و متخصصان حوزه امنیت سایبری به گوش این غول فناوری رسیده است.



بر همین اساس، حالا این شرکت تصمیم گرفته پیش از عرضه کامپیوترهای کوپایلوت پلاس در تاریخ 18 ژوئن (29 خرداد)، تغییرات گسترده‌ای در بخش‌های امنیتی آن ایجاد کند؛ یکی از این تغییرات غیرفعال بودن Recall به طور پیش‌فرض خواهد بود.

به گزارش venturebeat، یکی از مقامات Microsoft در تازه‌ترین صحبت‌های خود به افزایش تمرکز این شرکت بر روی امنیت Recall اشاره داشته و مدعی شده که این ویژگی به طور پیش‌فرض در ویندوز 11 خاموش خواهد بود.

علاوه بر این، گفته شده که برای فعال‌سازی Recall باید از یکی از ویژگی‌های امنیتی ویندوز مانند تشخیص چهره (Windows Hello)، اثر انگشت یا پین استفاده کرد. در این حالت افراد ناشناس دیگر قادر به فعال‌سازی Recall و سوءاستفاده از آن نخواهند بود.



در بخش امنیت نیز گفته شده که قابلیت رمزگذاری ESS نیز به ریکال اضافه شده و اسکرین‌شات‌هایی که این قابلیت مبتنی بر AI ثبت می‌کند، همگی رمزگذاری می‌شوند. این اسکرین‌شات‌ها تنها پس از احراز هویت کاربر رمزگشایی و قابل استفاده خواهند بود.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط