پنج‌شنبه 29 شهریور 1403 - 20:11

کد خبر 51253

چهارشنبه 20 اردیبهشت 1402 - 09:01:00


«شورولت کامارو ویوید اورنج ادیشن» با پیشرانه ۸ سیلندر معرفی شد


پدال/ شورولت از خودروی سفارشی کامارو ویوید اورنج ادیشن بازار ژاپن رونمایی کرد. این خودرو به تعداد ۲۰ دستگاه تولید خواهد شد و پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری آن ۴۴۷ اسب بخار قدرت خواهد داشت.

خودروساز موردبحث برای تولید این خودروی سفارشی با یک هنرمند گرافیتی به نام نامبر دی همکاری کرده است. رنگ ویوید اورنج برای کامارو بازار آمریکا قابل انتخاب است اما مشتریان ژاپنی تاکنون نمی‌توانستند چنین رنگی را انتخاب کنند هرچند با معرفی کامارو ویوید اورنج ادیشن تعداد ۲۰ نفر خواهند توانست به این رنگ زیبا دست پیدا کنند. علاوه بر بدنه‌ای نارنجی رنگ، خودروی موردبحث از نوار نقره‌ای رنگی سود می‌برد که از دماغه تا لبه صندوق‌عقب کشیده می‌شود. داخل کابین نیز پوشش جت بلک و صندلی‌های مسابقه‌ای ریکارو به چشم می‌خورند.

شورولت کامارو ویوید اورنج ادیشن بر پایه مدل SS شکل گرفته است و پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری آن ۴۴۷ اسب بخار قدرت و ۶۱۷ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند. البته باید گفت قدرت همین مدل در بازار آمریکا به ۴۵۵ اسب بخار می‌رسد. نسخه سفارشی کامارو قیمتی معادل ۶۶,۲۷۵ دلار در ژاپن دارد درحالی‌که کامارو SS استاندارد در همین کشور با حداقل قیمت معادل ۶۲,۹۰۸ دلار عرضه می‌شود. شاخه ژاپن شورولت پیش‌فروش ویوید اورنج ادیشن را از امروز آغاز کرده است و آن را از چند روز دیگر در مراسم طرفداران شورولت در پیست فوجی به نمایش می‌گذارد. هر فردی که این خودرو را در بازه زمانی مشخصی تست کند یک تکه از کارهای هنری نامبر دی را دریافت خواهد کرد. شورولت قبلاً اعلام کرد تولید کامارو در ژانویه ۲۰۲۴ به پایان خواهد رسید و اگرچه این کار به معنی پایان نام کامارو نیست اما جایگزین مستقیم آن فعلاً عرضه نخواهد شد.

آمریکایی‌ها در آینده نسخه کالکتور ادیشن کامارو را نیز معرفی خواهند کرد که احتمالاً شامل برخی تریم ها و نشان‌های سفارشی است. هنوز اعلام نشده که آیا این مدل از قوای محرکه پرفورمنس نیز سود خواهد برد یا خیر اما انتظار تولید مدل پرقدرتی همچون دوج چلنجر SRT دیمن ۱۷۰ را برای خداحافظی با کامارو نداریم. برخی رسانه‌ها می‌گویند کاماروی بعدی یک محصول برقی خواهد بود و شاید رقیبی برای فورد موستانگ مک ای باشد هرچند هنوز چیزی به‌صورت رسمی تائید نشده است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط