پنج‌شنبه 29 شهریور 1403 - 20:20

کد خبر 51401

چهارشنبه 20 اردیبهشت 1402 - 10:01:00


پایان تولید «مرسدس بنز CLS» بدون معرفی جانشین


پدال/ مرسدس بنز پذیرش سفارشات خرید CLS را متوقف کرده و در مردادماه به تولید آن پایان خواهد داد تا خریداران به سمت نسل جدید E کلاس هدایت شوند.

به نظر می‌رسد مرسدس بنز CLS سرانجام به پایان عمر خود رسیده است یعنی اتفاقی که می‌دانستیم دیر یا زود رخ خواهد داد. سخنگوی شعبهٔ استرالیایی مرسدس به کاراکسپرت گفته است که تولید CLS در ماه آگوست (مرداد) امسال به پایان می‌رسد. به گفتهٔ وی، سازندهٔ آلمانی پذیرش سفارشات خرید برای این کوپهٔ چهاردر را متوقف کرده تا خریداران به سمت نسل جدید E کلاس که به‌تازگی معرفی شده هدایت شوند:

سفارشات متوقف شده و تولید CLS در آگوست امسال به پایان می‌رسد تا برای E کلاس جدید آماده شویم.

پایان عمر CLS اما اصلاً خبر عجیبی نیست زیرا گزارش‌های زیادی در این رابطه منتشر شده بود و میدانیم که مرسدس قصد ساده‌تر کردن سبد محصولات خود را دارد. متأسفانه یکی از قربانی‌های این استراتژی، سدان جذاب CLS خواهد بود. برای یادآوری، طی سال‌های اخیر مدل‌های S کلاس کوپه و کانورتیبل، SLC و AMG GT کانورتیبل هم همگی کنار گذاشته شده‌اند. علاوه بر این، نسخه‌های کوپه و کانورتیبل C کلاس و کوپه و کانورتیبل E کلاس هم در یک مدل بنام CLE ادغام خواهند شد. در همین حال، طبق شایعات A کلاس سدان و B کلاس نیز دیگر مدل‌هایی خواهند بود که از سبد محصولات مرسدس خارج خواهند شد.

مرسدس بنز CLS برای اولین بار در نمایشگاه ژنو ۲۰۰۴ رونمایی شد. این خودرو که اولین کوپهٔ چهاردر جهان محسوب می‌شد، به لطف طراحی چشمگیر، نگاه جهانیان را به خود خیره کرد. سپس در نمایشگاه پاریس ۲۰۱۰ نسل دوم معرفی شد و مرسدس به خانوادهٔ آن نسخهٔ شوتینگ بریک را هم اضافه کرد. در نوامبر سال ۲۰۱۷ هم نوبت به معرفی نسل سوم رسید که باید آن را دوران کم‌فروغ CLS دانست زیرا در این نسل علاوه بر حذف نسخهٔ شوتینگ بریک، از نسخهٔ پرچم‌دار و هشت سیلندر CLS63 AMG هم خبری نبود تا CLS وارد قلمروی AMG GT نشود. همچنین طی سال‌های اخیر فروش این خودرو هم رو به کاهش گذاشته و در بازار آمریکا از بیش از ۲۰ هزار دستگاه در دوران اوج سال‌های ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶ به تنها ۲,۱۵۵ دستگاه در سال ۲۰۲۱ رسید.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط