دوشنبه 09 مهر 1403 - 22:51

کد خبر 518356

پنج‌شنبه 24 خرداد 1403 - 23:10:06


تحریم های آمریکا به پاور، کیس و کولر کامپیوتر رسید!


شهر سخت افزار/ ایالات متحده یکی از برندهای چینی مطرح بازار پاور، کیس و کولینگ کامپیوتر را به اتهام فروش کالا به دولت متجاوز روسیه تحریم کرد. آمریکا ادعا می‌کند دیپ‌کول اقدام به فروش قطعات به دو کمپانی روسی دخیل در جنگ اوکراین کرده است.

روز چهارشنبه، وزارت امور خارجه ایالات متحده اعلام کرد که تحریم‌هایی را علیه شرکت چینی بیجینگ دیپ‌کول اینداستریز، تولیدکننده مشهور کیس، پاور، فن و کولر کامپیوتر اعمال کرده است. دیپ‌کول متهم به تأمین کالاهایی به ارزش بیش از یک میلیون دلار برای روسیه است که در فهرست ممنوعه اولویت‌های مشترک (CHPL) قرار دارند و به تلاش‌های جنگی روسیه علیه اوکراین کمک می‌کنند. این لیست حاوی مواردی است که برای پیشبرد برنامه‌های جنگی و نظامی مورد نیاز این کشور است.

تحریم شدن دیپکول توسط آمریکا
بر اساس بیانیه خزانه‌داری آمریکا، دیپ‌کول کالاهایی را به دو شرکت روسی فروخته است که به تلاش‌های جنگی کمک می‌کنند. این شرکت‌ها متشکل از Aktsionernoe Obshchestvo Taskom و OOO Novyi Ai Ti Project هستند. شرکت روسی Taskom در حوزه حمل و نقل بار فعالیت دارد و OOO Novyi هم تولیدکننده کامپیوترهای شخصی است.

اداره صنعت و امنیت که زیر مجموعه وزارت بازرگانی ایالات متحده است، تدوین فهرست CHPL را بر عهده دارد. این فهرست شامل اقلامی است که به گفته این اداره «به دلیل اهمیت آن‌ها برای تلاش‌های جنگی روسیه و نیاز مبرم مسکو، ریسک بالایی برای قاچاق به روسیه دارند.»


این خبر در حالی اعلام می‌شود که همین اخیراً دیپ‌کول در کامپیوتکس ۲۰۲۴ طیف وسیعی از محصولات جدید خود را برای کامپیوترهای شخصی به نمایش گذاشته بود. با این حال، اضافه شدن این شرکت به فهرست تحریم‌ها به معنای عدم امکان فروش در خاک ایالات متحده است.

در پی اجرای این تحریم‌ها، ممکن است دیپ‌کول مجبور شود بلافاصله فروش کلیه محصولات و بیشتر فعالیت‌های دیگر خود را در آمریکا متوقف کند. این اتفاق مشتریان دیپ‌کول را هم تحت تأثیر قرار می‌دهد و ممکن است از دریافت خدمات پس از فروش و پشتیبانی محروم شوند.

تحریم‌های آمریکا علیه شرکت‌های فعال در این کشور به این معناست که این شرکت‌ها نمی‌توانند هیچگونه معامله‌ای با شرکت مادر خود در چین انجام دهند. به موجب قوانین جاری آمریکا، ساکنان ایالات متحده نیز نمی‌توانند با این شرکت‌ها داد و ستد داشته باشند.

در حال حاضر، فروشگاه‌های آنلاین مطرح مانند آمازون، مایکروسنتر و نیواِگ همچنان محصولات دیپ‌کول را عرضه می‌کنند، با این حال اینکه این وضعیت تا چه زمانی ادامه خواهد داشت مشخص نیست.

به عبارت دیگر، اگر امروز یک شهروند ساکن آمریکا یک پاور دیپ‌کول بخرد، قوانین را نقض کرده است!


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط