سه‌شنبه 05 تیر 1403 - 10:11

کد خبر 521239

یک‌شنبه 27 خرداد 1403 - 14:19:25


توضیح استاندار درمورد علت کاهش صندوق‌های رأی در خوزستان


فارس/ استاندار خوزستان گفت: کاهش تعدادی از صندوق‌ها نسبت به انتخابات مجلس نیز به دلیل کوچ عشایر از استان به استان‌های همجوار است.

علی اکبر حسینی محراب، استاندار خوزستان امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بهترین تعابیر در وصف رئیس جمهور شهید از سوی مقام معظم رهبری بیان شده است. تعابیری همچون “رئیس جمهور مغتنم” و عبارت “دلم برای رئیسی سوخت” نشاندهنده رابطه عمیق بین شهید رئیسی و مقام معظم رهبری است و ایشان هم نزد رهبری و هم نزد مردم عزیز و محبوب بود و تشییع میلیونی پیکر مطهر ایشان و شهدای خدمت بیانگر این ویژگی مردمی بود.

وی افزود: بر اساس سیره و سلوک آیت‌الله رئیسی ساده‌زیستی، مردمداری، ضدیت با فساد و توجه به جوانان از مهمترین ویژگی‌هایی است که کاندیدهای ریاست جمهوری بایست مدنظر قرار دهند.

حسینی محراب خاطرنشان کرد: با توجه منش آیت‌الله رئیسی که بر مدار اخلاق و عدالت است همه طرفداران کاندیداها را به رعایت اخلاق و پرهیز از تهمت به رقبا توصیه میکنیم.

استاندار خوزستان ادامه داد: کاندیداها خودشان از تخریب یکدیگر خودداری کنند و صرفا به معرفی برنامه‌های خود بپردازند و به تبع آن مسئولان ستادهای انتخاباتی و هواداران آنها هم به اصل اخلاق انتخاباتی و قانون پایبند باشند.

وی افزود: مشارکت امری است که نشاندهنده ارتباط مردم با نظام است و سرمایه اصلی نظام حضور مردم است. هر چه مشارکت در انتخابات بیشتر باشد انسجام کشور تقویت می‌شود و حضور پرشور مردم ناامیدی دشمنان را به دنبال خواهد داشت.

حسینی محراب اظهار داشت: مشارکت بالای مردم در انتخابات موجب تقویت و تضمین امنیت ملی ما می‌شود و بیانگر قدرت داخلی ما در عرصه بین‌المللی است و موجب پیشبرد بهتر خواسته‌های ما در روابط خارجی می‌شود.

استاندار خوزستان عنوان کرد: بنابراین با هدف اعتلای ایران و انقلاب و ناکام گذاشتن معاندین مشارکت همه جانبه و پرشور مردم در انتخابات بسیار حائز اهمیت است؛ از همه شهروندان حتی کسانی که نظام را قبول ندارند اما دل در گروی ایران و خوزستان دارند و خواهان توسعه و آبادانی کشور هستند دعوت میکنیم در انتخابات شرکت کنند.

حسینی محراب با اشاره به اینکه خوشبختانه در انتخابات همه سلایق و نحله‌های فکری جامعه حضور پیدا کرده‌اند و تبلیغات دشمنان در خصوص قهر مردم با نظام خنثی شده است بیان کرد: پایه اصلی و بطن انقلاب حضور مردم است و حضرت امام خمینی (ره) هم از همان ابتدای انقلاب بنای حکومت را بر همه‌پرسی گذاشتند.

نماینده عالی دولت در استان تصریح کرد: سه هزارو ۴۵۰ شعبه اخذ رای در سطح استان داریم که به ازای هر شعبه ۲۰ تا ۲۲ نفر کادر اجرایی، نظارتی، امنیتی و تدارکات برگزاری انتخابات را بر عهده دارند.

وی افزود: کاهش تعدادی از صندوق‌ها نسبت به انتخابات مجلس نیز به دلیل کوچ عشایر از استان به استان‌های همجوار است. انتخابات به صورت نیمه الکترونیک با احراز هویت از طریق شناسنامه و کارت ملی انجام می‌شود.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط