دوشنبه 09 مهر 1403 - 10:49

کد خبر 524065

چهارشنبه 30 خرداد 1403 - 12:55:00


برای ویژگی‌ های Apple Intelligence، باید تا سال آینده صبر کنید


سخت افزار/ اپل هفته گذشته در کنفرانس سالانه WWDC از ویژگی‌ های هوش مصنوعی خود به نام Apple Intelligence خبر داد. آنها به ترتیب در iOS 18، iPadOS 18 و macOS Sequoia در iPhone، iPad و Mac ادغام خواهند شد. در حالی که نسخه نرم‌افزاری جدید معرفی‌شده در اواخر سال جاری برای عموم منتشر خواهد شد، معمولاً انتظار می‌رود که آنها با ویژگی‌های Apple Intelligence بارگذاری شوند. با این حال، مارک گرمن از بلومبرگ گزارش می‌دهد که باید مدت بیشتری منتظر بمانید، زیرا عرضه آن تا سال 2025 به تعویق می‌افتد.

عرضه Apple Intelligence به تعویق می‌افتد
گرمن گزارش می‌دهد که اپل ویژگی‌ های جدید Apple Intelligence را به صورت مرحله‌ای و طی ماه‌ها ارائه خواهد کرد. غول فناوری مستقر در کوپرتینو می‌خواهد از مشکلاتی که سایر سیستم‌های هوش مصنوعی با آن مواجه شده‌اند اجتناب کند. این شرکت به‌طور سنتی ویژگی‌های اعلام شده در WWDC در ماه سپتامبر و زمانی که آیفون های جدید به فروش می‌رسند را ارائه می‌دهد. این‌بار، اپل فاش کرده است که آخرین فناوری هوش مصنوعی از یک جدول زمانی دقیق پیروی نمی‌کند. در سخنرانی اخیر، این شرکت فقط یک نقشه راه از آنچه در اواخر سال جاری میلادی و اوایل سال آینده منتشر می‌شود، ارائه داد.

گرمن خاطرنشان می‌کند که انتشار با تأخیر Apple Intelligence از چند جهت بهتر است. این امر به شرکت در مدیریت منابع خود کمک می‌کند تا کارکنان خود را در انجام یکباره تمام ویژگی‌ها تحت فشار قرار ندهد. اپل تنها بر انگلیسی تمرکز خواهد کرد تا زمان بیشتری برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی خود به زبان های دیگر داشته باشد، اگرچه ممکن است این کار سال ها طول بکشد. غول فناوری کوپرتینویی برای تقویت زیرساخت‌های ابری خود وقت صرف می‌کند. این مورد به کاهش خطر ازکارافتادن سرورها به دلیل بار زیاد کاربر کمک می‌کند. همچنین گفته می‌شود که اپل با شروع با یک پایگاه کوچک کاربری، روی اصلاح اطلاعات غیرمعنای ارائه‌شده توسط سرویس‌های هوش مصنوعی کار می‌کند.

با استناد به کارمندانی که در توسعه Apple Intelligence دخیل هستند، زیرمجموعه‌ای از ویژگی‌های این سرویس تا سال آینده دردسترس نخواهد بود. از جمله ویژگی‌های ارتقایافته دستیار سیری که در WWDC ظاهر شد، می‌توان به یافتن چیزها براساس زمینه و ویژگی‌های آگاهی روی صفحه اشاره کرد. ادغام ChatGPT نیز در سال 2025 اضافه خواهد شد. اما در جنبه مثبت، نسخه اولیه Apple Intelligence همچنان دارای ویژگی‌هایی مانند اولویت‌بندی اعلان‌ها، خلاصه‌کردن صفحات وب، ابزارهای نوشتن، تولید تصویر و Genmoji است.

گرمن همچنین خاطرنشان می‌کند که ویژگی‌های غیر هوش مصنوعی از جمله تغییرات در برنامه Mail، توانایی ویرایش ویدیوی فضایی و موارد دیگر با به‌روزرسانی‌های نسخه اولیه نرم‌افزار به دست نمی‌آیند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط