شنبه 09 تیر 1403 - 17:45

کد خبر 532555

چهارشنبه 06 تیر 1403 - 17:25:00


گزارش وزیر راه از رشد ۱۴درصدی تولید مسکن در سه ماه پایانی سال گذشته


باشگاه خبرنگاران/وزیر راه و شهرسازی گفت: رشد تولید مسکن در طول سال سال به میانگین ۳.۲ درصد رسید به طوری که در سه ماه سال گذشته ۱۴ درصد رشد تولید داشته ایم.
 
مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در مراسم بهره‌برداری از پروژه های نهضت ملی مسکن با حضور سرپرست ریاست جمهوری  گفت: ۷۴هزار قطعه زمین  در قالب پروژه‌های نهضت ملی مسکن و طرح جوانی جمعیت در سراسر کشور به متقاضیان تحویل داده شد.
وی افزود: ۲میلیون و ۶۶۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در حال ساخت است که با افزایش روند سرعت ساخت برای ۴ میلیون پروژه نهضت ملی مسکن سعی کرده ایم  عقب ماندگی ها را جبران کنیم که خوشبختانه در این بخش هم اکنون عقب ماندگی نداریم.
وی افزود: رشد تولید بخش مسکن در سال ۱۴۰۲ به مثبت ۷.۱ رسانده ایم که پیش از این ۶.۹ بود که در همین راستا از سیاست های مسکن های حمایتی ،تسهیلات شهرسازانه و مکانیزم های شهرسازانه و سایر بخش ها کمک گرفته ایم.
بذرپاش گفت: میانگین تولید مسکن در  متوسط ۲۰ سال گذشته  ۲.۳ بود در سه ساله دولت به  ۳.۲  رساندیم به طوری که در سه ماه پایانی سال گذشته  رشد تولید مسکن را به ۱۴ درصد رساندیم .
وی افزود: در حوزه بافت فرسوده متوسط صدور تعداد پروانه های ساختمانی در دولت های گذشته  ۴۷ هزار فقره  در سال بود  که در این سه سال به  ۹۴ هزار  فقره در سال رساندیم که به اندازه دولت های  قبل  بوده است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط