سه‌شنبه 12 تیر 1403 - 15:54

کد خبر 537375

یک‌شنبه 10 تیر 1403 - 17:30:00


بازیگران جوانی که در شبکه خانگی معروف شدند


فیلم نیوز/ چند سال اخیر چهره‌های جدیدی با بازی در سریال‌های شبکه نمایش خانگی به مخاطبان معرفی شده‌اند. بعضی از آنها بعد از رسیدن به شهرت، از این جایگاه به درستی استفاده کرده‌اند و با بازی در فیلم‌ها و سریال‌های مختلف، توانسته‌اند خودشان را در عرصه بازیگری تثبیت کنند. تعدادی از آنها حتی توانسته‌اند در جشنواره فیلم فجر سیمرغ بگیرند و قدمی رو به جلو بردارند. در این بین بازیگرانی هم هستند که پس از ایفای یک نقش مهم در سریال‌های شبکه خانگی، فعالیت مهم دیگری انجام نداده‌اند.
درحال حاضر فیلم «آبی روشن» به کارگردانی بابک خواجه‌پاشا روی پرده سینماها رفته و سارا حاتمی و مرتضی امینی‌تبار، جزو بازیگران آن هستند؛ بازیگرانی که هردو با نقش‌افرینی در سریال «زخم کاری» به کارگردانی محمدحسین مهدویان به شهرت رسیدند. علاوه بر آنها الناز ملک هم که با سریال «سقوط» به مخاطبان معرفی شد، درحال بازی در فصل سوم «زخم کاری» است و فاطمه مسعودی‌فر، بازیگر نقش سارای گرجی در «جیران» هم در نمایش «نیوجرسی» روی صحنه رفته است. به این بهانه مروری داریم بر فعالیت بازیگران بازیگران جوانی که نقطه شروع فعالیتشان از سریال‌های شبکه نمایش خانگی بوده است.

پردیس پورعابدینی

پردیس پورعابدینی سال 1398 در سریال «آقازاده» به کارگردانی بهرنگ توفیقی، با دو گریم کاملا متفاوت میدان آمد. او ابتدای سریال به عنوان دختر ساده‌ای به اسم راضیه معرفی می‌شد که که با سودای رسیدن به پول و جایگاه قدرتمند به تهران می‌آمد و وارد دم و دستگاه یک آقازاده‌ی ثروتمند می‌شد. بعد از آن با تغییر چهره و لباس، به قامت دختری با نام مانلی درمی‌آمد که مدام سر راه زندگی مقامات مختلف قرار می‌گرفت و از آنها اطلاعات می‌کشید و برایشان پاپوش درست می‌کرد. تا اینکه پس از آشنایی با پسر یکی از آقازاده‌ها زندگی‌اش تغییر می‌کرد. پورعابدینی پس از اینکه با «آقازاده» به شهرت رسید، سال 1399 در فیلم «خائن‌کشی» به کارگردانی مسعود کیمیایی بازی کرد. یک سال بعد در دو فیلم «بی‌مادر» به کارگردانی مرتضی فاطمی و «غریزه» سیاوش اسعدی حضور پیدا کرد و سال 1391 هم با بازی در فیلم «غریب» به کارگردانی محمدحسین لطیفی، سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول زن را از جشنواره چهل‌ویکم فیلم فجر گرفت. سال گذشته پورعابدینی در «گناه فرشته» به کارگردانی حامد عنقا، در کنار شهاب حسینی و لادن مستوفی، یکی از نقش‌های اصلی را داشت.  

الناز ملک

الناز ملک سال 1401 با بازی در نقش «آیسان» در مینی‌سریال «سقوط» به کارگردانی سجاد پهلوان‌زاده، به مخاطبان معرفی شد. در این فیلم نقش دختری کرد را داشت که همسرش او را به بهانه مسافرت به سوریه با خود می‌برد و در آنجا سر از مقر داعش درمی‌آورد. تازه می‌فهمید همسرش با آنها همکاری دارد و خودش هم مجبور است در اردوگاه زنان زندگی کند. پس از مرگ همسرش اوضاع برایش به مراتب بدتر می‌شد و تلاش می‌کرد با کمک یک گوشی موبایل، هرطور شده با ایران تماس بگیرد و از آنجا رها شود. ملک بعد از «سقوط» در فصل دوم «زخم کاری» هم با نقش سیما به میدان آمد؛ زنی مرموز و جاه‌‌طلب که می‌خواست بهره بیشتری از ثروت طلوعی داشته باشد. ابتدا به عنوان همسر دوم کاراکتر شفاعت با بازی مهران غفوریان معرفی می‌شد و با مرگ او روحیه عصیانگرش را بیشتر بروز می‌داد. او حالا در فصل سوم «زخم کاری» هم ایفاگر یکی از نقش‌های اصلی است.

سجاد بابایی

 سجاد بابایی سال 1400 با بازی در سریال «خسوف» به کارگردانی مازیار میری به شهرت رسید. او پیش از «خسوف» هم تجربه بازی در چند فیلم را داشت اما بازی‌اش تازه در این سریال به چشم آمد. بابایی نقش پسر جوانی را داشت که دلبسته یکی از همکلاسی‌هایش می‌شد و به ابراز علاقه دختر دایی‌اش جواب رد می‌داد. همین باعث می‌شد زندگی‌اش تغییر کند. بابایی بعد از خسوف در فیلم «مرد بازنده» به کارگردانی محمدحسین مهدویان و «سقوط» به کارگردانی سجاد پهلوان‌زاده بازی کرد و سال گذشته هم برای بازی در فیلم «استاد» به کارگردانی سید عماد حسینی سیمرغ بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را گرفت. در این دو سال توانایی زیادی از خودش نشان داد تا اینکه در جشنواره 1402 در فیلم «مجنون»، در نقش شهید زین‌الدین به میدان آمد. او برای بازی در نقش مهدی زین‌الدین، در مدت زمان یک ماه، بیش از 10 کیلو وزن کرده و بازی قابل قبولی از خود به نمایش گذاشته بود.

مینو شریفی 

مینو شریفی اولین بار با بازی در فیلم «درخت گردو» به کارگردانی محمدحسین مهدویان، بازی‌اش دیده شد و در جشنواره سی‌وهشتم فیلم فجر نامزد سیمرغ بهترین بازیگر نقش مکمل زن شد. با این حال به دلیل اینکه  نقشی کوتاه داشت، چندان شناخته نشد و بیشتر مخاطبان او را اولین بار در سریال «خسوف» به کارگردانی مازیار میری دیدند. در این سریال بازیگر نقش اصلی بود؛ دختر مستقلی به نام آتیه که به خاطر اعتراض به غذا و دعوا با یکی از اساتید از دانشگاه اخراج می‌شد و به خاطر آشنایی با پسری به نام امیر زندگی‌اش تغییر می‌کرد. او پس از شنیدن خبر مرگ امیر مجبور به مهاجرت می‌شد و سال‌ها سختی می‌کشید اما نهایتا وقتی باز می‌گشت می‌فهمی زندگی‌اش به خاطر یک توطئه خراب شده است. شریفی بعد از «خسوف» فعالیت چندانی نداشته است.

سارا حاتمی 

سارا حاتمی سال 1400 با ایفای نقش مائده در سریال «زخم کاری» به کارگردانی محمدحسین مهدویان به مخاطبان معرفی شد و از همان ابتدا بازی‌اش مورد توجه قرار گرفت. در این سریال نقش دختر نوجوانی به اسم مائده را داشت که عاشق پسرمالک بود و به خاطر او دست به خودکشی می‌زد. حاتمی یک سال بعد در فیلم «کت چرمی» به کارگردانی حسین میرزا محمدی مجددا با جواد عزتی همبازی شد. در این فیلم بازی موفقی به نمایش گذاشت و در اولین حضور سینمایی‌اش سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن را از جشنواره چهل‌ویکم فیلم فجر گرفت. «آبی روشن» به کارگردانی بابک خواجه‌پاشا سومین نقش‌آفرینی او به حساب می‌آید. حاتمی در «آبی روشن» نقش دختری تنها را در یک روستا ایفا می‌کند؛ دختری که به تازگی عقد کرده و همسرش فراری است. او به تنهایی از مادر بیمار همسرش نگهداری می‌کند و از سوی دیگر می‌خواهد هرطور شده او را پیدا کند و برگرداند. به همین دلیل هم راهی یک سفر می‌شود و در این سفر به نکات مهمی درباره زندگی همسرش می‌رسد.

مرتضی امینی‌تبار

مرتضی امینی‌تبار با نقش میثم در سریال «زخم کاری» معرفی شد؛ پسر مالک که در فصل اول این سریال دل خوشی از پدر و مادرش نداشت و نمی‌توانست به خاطر سدی که آنها مقابلش می‌گذاشتند به دختر موردعلاقه‌اش مائده برسد. میثم در فصل دوم «زخم کاری» نقشی پررنگ داشت و یک‌جورهایی می‌توان گفت شخصیت اصلی بود. او پس از انتشار خبر مرگ مالک، به عنوان جانشین او مدیریت هولدینگ را به عهده می‌گرفت و می‌خواست مقابل طلوعی بایستد. تصمیم‌های اشتباه و مداخله‌های مادرش باعث می‌شد نهایتا در پایان فصل، به قتل برسد. امینی‌تبار بعد از «زخم کاری2» در فیلم سینمایی «آبی روشن» به کارگردانی بابک خواجه‌پاشا مجددا با سارا حاتمی همبازی شد. در این فیلم نقش یک سرباز یک سرباز وظیفه ساده و روستایی را دارد که به متهمی که به او سپرده‌اند اعتماد می‌کند و پس از فرار او زندگی‌اش بهم می‌ریزد. مدت زمان نقش او در این فیلم زیاد نیست اما شمایلی کاملا متفاوت از آنچه در «زخم کاری» دیده بودیم پیش رویمان می‌گذارد.

فاطمه مسعودی‌فر

اولین‌بار سال 1398 با بازی در نقش یک دختر ترک روستایی در فیلم «پوست» به کارگردانی بهمن و بهرام ارک مقابل دوربین رفت که البته بازی‌اش چندان دیده نشد. دو سال بعد برای بازی در نقش سارای گرجی در سریال «جیران» به کارگردانی حسن فتحی، به شهرت رسید. او در این سریال نقش دختری گرجستانی را داشت که او را به ایران می‌آوردند و از برادرش جدا می‌کردند و در حرمسرای ناصری نگه می‌داشتند تا کاری کنند ناصرالدین‌شاه به جای جیران، به او دل ببندد. او برای باورپذیری این نقش، با لهجه گرجی صحبت می‌کرد. بعد از این سریال در فیلم سینمایی «آپارتچی» به کارگردانی قربانعلی طاهرفر نقش زنی به نام ترلان را بازی کرد. داستان فیلم در دهه شصت روایت می‌شد و او با تورج الوند همبازی بود. درحال حاضر مشغول بازی در نمایش «نیوجرسی» به کارگردانی سعید دشتی است.

شبنم قربانی

شبنم قربانی پیش از «ملکه گدایان»، چند نقش کوتاه در سینما و تلویزیون بازی کرده بود اما اولین‌بار بازی‌اش در سریال «ملکه گدایان» به کارگردانی حسین سهیلی‌زاده دیده شد. نقش دختری پرهیجان و خوش‌بین را بازی می‌کرد که قصد داشت در استانبول با پسر ثروتمندی ازدواج کند اما در روز عروسی همه‌چیز بهم می‌ریخت و داستان وارد مرحله جدیدی می‌شد. قربانی بعد از بازی در این سریال، در فیلم‌های «مرد بازنده» به کارگردانی محمدحسین مهدویان بازی کرد و سال گذشته، یکی از بازیگران پرکار سینما بود. با دو فیلم «تمساح خونی» و «مجنون» در جشنواره چهل‌ودوم حاضر شد. بازی‌اش در «تمساح خونی» به کارگردانی جواد عزتی بسیار به چشم آمد و خودش را در نقشی کمدی هم اثبات کرد. علاوه بر «تمساح خونی» در فیلم کمدی «سال گربه» به کارگردانی مصطفی تقی‌زاده هم بازی داشت؛ فیلمی که از اردیبهشت امسال همزمان با «تمساح خونی» روی پرده رفته است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط