چهارشنبه 13 تیر 1403 - 11:19

کد خبر 538193

دوشنبه 11 تیر 1403 - 11:26:44


کشف «تاکسیدرمی حیوانات» از منزل شکارچی در بخش کجور نوشهر


ایرنا/ رئیس اداره حفاظت محیط زیست نوشهر از کشف تعدادی از حیوانات تاکسیدرمی شده از منزل شکارچی متخلف در یکی از روستاهای بخش کوهستانی و ییلاقی کجور این شهرستان خبرداد.

کامبیز محسن سلطانی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست نوشهر اظهار کرد: حوالی ظهر روز گذشته پس از دریافت گزارش مبنی شکار چند راس گوزن در مناطق حفاظت شده البرز مرکزی کجور نوشهر، ماموران انتظامی مرکز بخش با همراهی محیط بانان پس از دریافت مجوز قضایی به منظور ورود به منزل این فرد متخلف، وارد خانه او شدند که در نهایت با تعداد زیادی از حیوانات تاکسیدرمی شده مواجه شدند.
وی توضیح داد : در بازدید از سکونتگاه این شکارچی جمجمه سه راس مرال نر، جمجمه یک راس شوکا و یک راس کل وحشی تاکسیدرمی شده و همچنین یک قبضه سلاح گلوله زن، ۲۰ عدد فشنگ، یک قبضه سلاح بادی بدون مجوز کشف و ضبط شد.
این مسوول ادامه داد : در مکان کشف جُرم برای فرد متخلف صورت جلسه، پرونده سازی و برای بازجویی بابت ارتکاب چنین تخلفاتی به پاسگاه کلانتری مرکز بخش کجور انتقال داده شد.
رییس اداره حفاظت محیط زیست نوشهر گفت : مجازاتی که قانون امروز برای حفاظت از حیوانات حمایت شده در نظر گرفته متفاوت بوده منتهی شکار گونه های شوکا و مرال مجازات سنگین تری دارد به عبارتی هر کدام بیش از ۵۰ میلیون تومان مجازات برای فردی که این حیوانات کشته باید خسارت غرامت به محیط زیست پرداخت کند.
سلطانی افزود: نکته دیگر آنکه قانون برای حیواناتی که فرد متخلف آن ها را به حالت تاکسیدرمی شده در آورده مجازات دیگری دارد بنابراین از آنجایی که این حیوانات به این شیوه از این فرد متخلف کشف و ضبط شده موضوعی است که هر کدام مجازات مشخصی دارد.
برابر آمار های رسمی از ابتدای امسال تاکنون دست کم ۱۷ شکارچی متخلف به جرم شکار حیواناتی مانند خرس، مرال، کل و بز و داشتن سلاح به تعداد سه قبضه قاچاق با همکاری دستگاه قضایی، همراهی محیط بانان و مردم در شهرستان نوشهر شناسایی و دستگیر شدند.
شهرستان نوشهر با داشتن حدود ۲۲۰ هزار هکتار منطقه حفاظت شده البرز مرکزی و برخورداری از گونه های حیات وحش نظیر مرال، شوکا، کل بز، خرس قهوه ای، پلنگ، قرقاول، کبک دریایی و معمولی در غرب مازندران واقع است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط