پنج‌شنبه 14 تیر 1403 - 18:54

کد خبر 540001

سه‌شنبه 12 تیر 1403 - 18:00:00


نیویورک‌تایمز: ژنرال‌های اسرائیلی خواهان آتش‌بس در غزه هستند


ایسنا/ مقامات امنیتی می‌گویند فرماندهان نظامی رژیم صهیونیستی به دلیل ترس از کمبود مهمات خواهان برقراری آتش‌بس در غزه هستند و به این نتیجه رسیده‌اند آتش‌بس سریع‌ترین راه آزادی اسرای اسرائیلی است.

به گزارش ایسنا، ژنرال‌های ارشد رژیم صهیونیستی خواهان آغاز آتش‌بس در غزه هستند، حتی اگر این کار سبب شود حماس قدرت خود را حفظ کند و شکاف بین ارتش و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم را که مخالف آتش‌بسی است که به «حماس اجازه می‌دهد از جنگ جان سالم به در ببرد»، تشدید کند.

۶ مقام امنیتی سابق و کنونی رژیم صهیونیستی گفتند ژنرال‌های اسرائیلی بر این باورند که آتش‌بس بهترین راه برای بازگرداندن ۱۲۰ اسیری است که هم‌اکنون در غزه، چه زنده و چه مرده نگهداری می‌شوند.

به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، آن‌ها تصریح کردند این ژنرال‌ها برای نبردی دیگر پس از طولانی‌ترین جنگ خود در غزه در طول تاریخ آماده نیستند. همچنین معنقدند که نیروهایشان به زمان نیاز دارند تا در صورت وقوع جنگ با حزب‌الله لبنان بتوانند خود را بازیابی کنند.

به گفته این مقامات امنیتی که خواستند نامشان فاش نشود، آتش‌بس با حماس همچنین می‌تواند دستیابی به توافق با حزب‌الله را آسان‌تر کند، زیرا حزب‌الله گفته است تا زمانی که اسرائیل نبرد در نوار غزه را متوقف نکند به حملات خود به شمال سرزمین‌های اشغالی ادامه خواهد داد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط