جمعه 15 تیر 1403 - 01:42

کد خبر 540340

سه‌شنبه 12 تیر 1403 - 22:49:34


شیرر:رونالدو لایق ستایش فراوان است


ورزش 3/کریستیانو رونالدو مورد تحسین کارشناسان بی‌بی‌سی قرار گرفت. این ستایش به‌خاطر واکنش او به از دست دادن پنالتی در جریان پیروزی پرتغال مقابل اسلوونی در مرحله یک‌شانزدهم نهایی یورو 2024 صورت گرفت.

این بازیکن 39 ساله که نتوانست در طول بازی گلی به ثمر برساند، بعد از مهار پنالتی‌اش توسط یان اوبلاک در وقت‌های اضافه، اشک ریخت. هم‌تیمی‌ها و سرمربی او، روبرتو مارتینز، او را دلداری دادند. بازی در طول وقت‌های قانونی و اضافه گلی نداشت و به ضربات پنالتی کشیده شد.

رونالدو با گل کردن اولین پنالتی پرتغال در ضربات پنالتی، جبران مافات کرد. آلن شیرر، کارشناس بی‌بی‌سی، اذعان کرد که رونالدو «لایق ستایش فراوان» است.

مهاجم سابق تیم ملی انگلیس گفت: «او 39 ساله است و نمی‌تواند به اندازه 10 سال پیش خوب باشد، اما اعتماد به نفس و شخصیت او هرگز تغییر نکرده است. اتفاقات شب گذشته نمونه‌ی بارز این موضوع بود. او قطعا دیگر به اندازه‌ی گذشته سرعت ندارد، اما تحرکاتش درون محوطه‌ی جریمه عالی است.

اما بگذارید به شما بگویم، اینکه او بعد از، از دست دادن یک پنالتی، با آن فشار وحشتناک، دوباره برای زدن پنالتی پیش‌قدم شود و توپ را به تور دروازه برساند، کار هر کسی نیست. او لایق ستایش فراوان است.»

الکس اسکات، بازیکن سابق تیم ملی زنان انگلیس، در این باره گفت: «فکر می‌کنم دیدن او در چنین حالی عجیب بود. او با اشک ریختن نشان داد که می‌داند هنوز کار زیادی برای انجام دادن وجود دارد و همه چیز تمام نشده است. اما همان‌طور که آلن گفت، اینکه او در آن لحظه پیش‌قدم شد و گفت "من این پنالتی را می‌زنم"، تحسین‌برانگیز بود.»

گری لینه‌کر، مجری برنامه‌ی "مچ آو د دی"، گفت که تجربه‌ای مشابه با پل گاسکوین در جام جهانی 1990 ایتالیا داشته است.

در آن زمان، گاسکوین بعد از دریافت کارت زرد که او را در صورت رسیدن انگلیس به فینال از بازی فینال محروم می‌کرد، به شدت اشک ریخت.

لینه‌کر سپس اضافه کرد که اشک‌های رونالدو «قابل توجه و احساسی» بوده است.

اسکات با لینه‌کر موافق بود و گفت که رونالدو «احساساتش را پنهان نمی‌کند» و مجری برنامه نیز گفت که او بازیکنی باانگیزه است.

اشلی ویلیامز، ملی‌پوش سابق ولز، که او هم کارشناس این بازی بود، گفت: «شاید او کمی تحت فشار قرار گرفت، اما اینکه پیش‌قدم شد و مسئولیت را پذیرفت – می‌دانیم او این کار را دوست دارد – و پنالتی را گل کرد، واقعا تحسین‌برانگیز بود.»


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط